فرماندار تکلیف شهردار خرمشهر را طبق قانون تعیین کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر تنها راه رفع مشکل انتخاب شهردار این شهر را ارجاع موضوع به فرماندار دانست و گفت: نامه‌ای مبنی بر درخواست رسیدگی موضوع از سوی فرماندار ارسال تا بر اساس صلاح دید دستور تشکیل جلسه فوق العاده را صادر کند.

علی بندری در حاشیه جلسه شورای شهر خرمشهر برای انتخاب شهردار در سالن اجتماعات ساختمان شورای اسلامی شهر خرمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: جلسات انتخاب شهردار از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه جاری با معرفی سه گزینه آغاز شد که در نخستین جلسه نامزدها برای تصدی این سمت رزومه خود را ارائه کردند و مقرر شد اعضا نسبت به برگزیدن فرد اصلح رای گیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر دلیل بی‌نتیجه ماندن این جلسه را یادآور شد و تصریح کرد: در این جلسه سه نفر با این ادعا که در صورتجلسه تنها استماع و محرز شدن شرایط قید شده است نه انتخاب شهردار، جلسه را ترک کردند و یک نفر دیگر نیز با اشاره به نزدیکی به وقت اذان خواستار تشکیل جلسه‌ای فوق العاده با عنوان جلسه انتخاب شهردار در‌‌ همان روز راس ساعت ۲۱ شد.

وی ادامه داد: این پیشنهاد پذیرفته شد اما از‌‌ همان جلسه تاکنون به علت غیبت چهار نفر از اعضای شورا، جلسات شورای اسلامی شهر خرمشهر برای انتخاب شهردار بی‌نتیجه مانده است.

بندری تنها راه رفع این مشکل را ارجاع موضوع به فرماندار و برخورد فرماندار با این قضیه از مجرای قانون دانست و افزود: فردا نامه مبنی بر درخواست رسیدگی امر از سوی فرماندار به فرمانداری خرمشهر ارسال خواهد شد تا فرماندار بر اساس صلاح دید دستور تشکیل جلسه فوق العاده را صادر کند.

وی با بیان اینکه هر سه گزینه مطرح شده برای تصدی سمت شهردار خرمشهر، نظر صرف هیچ کدام از افراد شورای نبوده بلکه برگرفته از رای تمام اعضا است، خاطرنشان کرد: ما به هر عضو از اعضای شورا در طی نامه‌ای اعلام کردیم که فرد مورد نظر خود را معرفی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر امتناع چهار عضو را از حضور در جلسات را رفتاری ناصحیح و زمینه ساز ایجاد نارضایتی در مردم خواند و تاکید کرد: اگر بنا باشد یک نفر خاص انتخاب شود و به این علت که ممکن است آن فرد مورد نظر در انتخابات رای نیاورد، از حضور در جلسه امتناع شود تعریف صحیحی از انتخاب بیان نشده است چرا که باید بخاطر داشت اگر یک نفر خاص بدون در نظر گرفتن سایر گزینه‌ها انتخاب شود این حرکت دیگر انتخاب نیست بلکه انتصاب است.

بندری در ادامه با بیان اینکه اعضا غایب دلیل روشنی برای غیبت مکرر خود بیان نکرده‌اند، عنوان کرد: وظیفه ما اعضای شورا انتخاب شهردار است و به دلیل داشتن رای مردم مجاز نیستیم تحت هر شرایطی از حضور در جلسات مهمی با این موضوع مهم امتناع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در ادامه این رفتار را باعث ایجاد نوعی نارضایتی در مردم شهر دانست و افزود: با این رفتار بد‌ترین ضربه را به مردم شهر از لحاظ روحی زده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما در زمینه عمرانی و خدمات شهری، خدمتی به مردم نکرده‌ایم به هیچ عنوان مجاز به ایجاد ناراحتی برای این مردم نیستیم و با این گونه رفتار ضربه‌ای سنگین به مردم شهر، توسعه شهر و حتی خود عضو وارد می‌شود.

بندری، خرمشهر را نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی خواند و خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده است و برای اینکه شهرمان به پیشرفت دست یابد و از نابسامانی نجات یابد نیاز به وحدت و اتحاد است که این امر با انتخاب شهردار صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در پایان با ابراز تاسف از چنین پیشامدی در انتخاب شهردار خرمشهر، بیان کرد: این چنینی رفتاری نه لایق اعضا شورا است و نه در شان شهری همچون خرمشهر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.