وزیر راه و شهرسازی در شلمچه: خط ریلی ایران و عراق به زودی اجرایی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران، به بحث پل شلمچه به بصره به‌عنوان هدف سفر خود به عراق اشاره کرد و اظهار داشت: با این سفر قصد دارم پروژه احداث پل و خط آهن بین ایران و عراق که پس از گذشت مدت طولانی همچنان اجرایی نشده است، را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر حمل و نقل عراق به ایران به این توافق رسیدیم که این پل هرچه سریع‌تر عملیاتی شود که خوشبختانه در هیئت وزیران نیز به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی، از فراهم سازی مقدمات ابتدایی احداث پل ارتباطی خبر داد و گفت: طراحی اولیه آن صورت گرفت و در این سفر به عراق قصد داریم بر جزئیات عملیاتی شدن این امر به توافق برسیم و آن را اجرایی کنیم.

آخوندی با بیان اینکه با اجرای این پل امکان اتصال حمل و نقل ریلی ایران به عراق فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: این خط ریل تا شلمچه می‌رسد و با احداث این پل تنها ارتباط بین ایران و عراق می‌سر می‌شود.

وی ادامه داد: کشیدن ریل خط آهن از وظایف طرف عراقی است که در این راستا نیز با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم.

آخوندی، احداث پل را از وظایف ایران اعلام کرد و این پل را از لحاظ فنی پلی حساس خواند و گفت: این کار، کار فنی بسیار پیچیده‌ای است که ما انجام آن را به عهده گرفتیم.

وزیر راه و شهرسازی، به مزایای احداث این خط آهن اشاره کرد و افزود: با احداث این ریل آهن، افرادی که تمایل دارند برای زیارت از ایران به کشور عراق روند می‌توانند از طریق زمینی از ریل استفاده کنند.

آخوندی، فراهم سازی شرایط ترانزیتی ویژه از طریق احداث این خط آهن برای طرف عراقی را یادآور شد و اظهار کرد: با احداث این خط آهن عراق نیز به شبکه ریلی ایران وصل شده و امکان حمل و نقل بین عراق تا چین فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر راه شهرسازی با استقبال معاون عمرانی استاندار خوزستان، فرماندار خرمشهر و برخی مسئولان استانی و شهری، صبح امروز وارد فرودگاه آبادان شد و پس از بازدید از فرودگاه آیت‌الله جمی و پایانه مرزی شلمچه، به قصد انجام پاره‌ای از مذاکرات  از مرز زمینی شلمچه عازم عراق شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.