امام جمعه خرمشهر خواستار جابه‌جایی محدوده شهری خرمشهر شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه خرمشهر از جابه‌جایی محدوده خدمات شهری خرمشهر به دلیل اهمال در انجام وظیفه خبر داد و خواستار ورود شورای اسلامی این شهر در این مسئله شد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهر، خدمت خالصانه در سال جدید را از مدیران شهری خواستار شد و اظهار کرد: باید تلاش کنیم در حد توان به وظیفه خود عمل کرده و با گشاده‌رویی با مراجعه کنندگان برخورد داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به بحث کشاورزی، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل اشتغال و درصد بالای بیکاری در شهرستان‌ها و همچنین وجود منابع زمینی همچون آب و زمین کشاورزی به میزان قابل توجه در منطقه، می‌توان از این ظرفیت برای رفع این مشکل بهره برد.

امام جمعه خرمشهر، تشکیل ستاد احیای کشاورزی در خرمشهر را یادآور شد و عنوان کرد: با توجه به برداشتن نگاه امنیتی از خرمشهر و اقدامات اخیر قرارگاه کربلا در بحث لایروبی انهار، زمینه کشاورزی در شهرستان فراهم شده است.

موسوی ادامه داد: وجود بیکاری با وجود فراهم بودن شرایط کشت و زرع در منطقه به سوء مدیریت مرتبط می‌شود و می‌توان با الگوسازی برای سوق دادن مردم به سمت و سوی کشاورزی اقدام کرد.

*جابه‌جایی محدوده شهری خرمشهر به دلیل سوءارائه خدمات شهری

وی در ادامه سخنان خود از جابه‌جا شدن حدود شهری خرمشهر خبر داد و گفت: بخشی از شهرستان که از محدوده کوی نیرو به سمت فلکه فرودگاه است به دلیل ضعف در ارائه خدمات شهری به آبادان ملحق شده و حتی دفتر خدمات شهری منطقه دو آبادان نیز در این محدوده دایر شده است.

امام جمعه خرمشهر، از شرایط ایجاد شده ابراز گلایه‌مندی کرد و در ادامه متذکر شد: هدف از بیان این مطلب وجود مسئله خاص میان دو شهرستان نیست اما شایسته نیست که به دلیل اهمال در عمل به وظیفه، بخشی از شهرستان به شهرستان دیگری بپیوندد.

موسوی از اعتراض‌های فراوان مردم خرمشهر در این رابطه خبر داد و خواستار توجه بیشتر شورای شهر به این موضوع شد.

*لزوم بهره‌گیری از فرصت سوم خرداد برای توسعه خرمشهر

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر همچنین با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد، از نامشخص بودن فراهم‌سازی شرایط دیدار مردم خرمشهر با مقام معظم رهبری به این مناسبت در سال جاری خبر داد و بیان کرد: با توجه به فاصله زمانی چهارم خرداد و روز مقاومت دزفول با سالروز آزاد سازی خرمشهر، تلاش خواهد شد تا تدابیری برای اعزام از دو شهرستان خرمشهر و دزفول در قالب استان خوزستان و با امضاء آیت‌الله موسوی جزایری و امامان جمعه دو شهرستان برای تشرف به محضر مقام معظم رهبری، اتخاذ شود.

وی از بر گزاری مراسم برای تقدیر از زحمات و تلاش های حجت‌الاسلام نوری امام جمعه سابق خرمشهر به عنوان یکی از برنامه‌های کلیدی در سوم خرداد خبر داد و در پایان خاطرنشان کرد: کمتر مناسبتی ملی همچون سوم خرداد در تقویم کشور وجود دارد که می‌توان از این مناسبت کمال استفاده را کرد.

موسوی در پایان، برگزاری اجلاس شهرداری‌های کلانشهرها در خرمشهر را از نتایج حضور قالیباف شهردار تهران در مراسم سوم خرداد در این شهر دانست و بر لزوم خلق فرصت‌های مناسب برای توسعه شهرستان با بهره مندی از این مناسبت تاکید کرد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.