عامل اصلی افزایش EC آب خرمشهر از زبان معاون اداره آب و فاضلاب خرمشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون اداره آب و فاضلاب خرمشهر، کاهش ظرفیت آب الغدیر برای خرمشهر را عامل اصلی افزایش EC آب این شهر دانست.

عبدالرحیم هلالی عصر امروز در یازدهمین جلسه شورای سلامت خرمشهر در سالن جلسات مرکز بهداشت این شهر، گفت: یکی از موارد مطرح شده در این جلسه، افزایش میزان EC آب در مدت اخیر بوده که دلیل این امر کاهش ظرفیت آب الغدیر است.

وی افزود: آب شرب را از الغدیر می‌گرفتیم که اکنون ظرفیت آن را کم کرده و به میزان ۶۰ هزار مترمکعب رسانده‌اند و ما مجبور به برداشت آب از رودخانه کارون شده‌ایم.

معاون اداره آب و فاضلاب خرمشهر عنوان کرد: EC آب الغدیر، یکهزار ۳۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ اما میزان EC آب کارون رقمی معادل ۲ هزار و ۶۰۰ است و مشکل مطرح شده در مورد بالا بودن EC به کم کردن ظرفیت آب الغدیر است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل گفت: مکاتباتی از طریق معاونت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان با مجموعه طرح آبرسانی الغدیر انجام گرفته است.

هلالی همچنین به موضوع جمع شدن فاضلاب در کوی معین و ایجاد مانده‌آب‌ها در این منطقه مسکونی اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر، ساخت و سازهای جدیدی در کوی معین خرمشهر انجام گرفته و تجمع فاضلاب‌ها به دلیل این ساخت و سازها است.

وی افزود: در منطقه کوی معین، شبکه آب و فاضلاب تعریف نشده، هر چند در بحث شبکه آب، کارهایی ابتدایی انجام شده است اما در بحث فاضلاب هیچ گونه طرحی تعریف نشده و ساخت و ساز در این محدوده مشکلاتی این چنینی را نیز به همراه خواهد داشت.

معاون اداره آب و فاضلاب خرمشهر در پایان با بیان اینکه این اداره در تامین آب و کنتور آب بازار ماهی فروشان خرمشهر مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: به محض درخواست شهرداری، کنتور و سایر ملزومات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.