برگزاری نخستین همایش ملی «توسعه پایدار دریامحور» در خرمشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برگزاری نخستین همایش ملی «توسعه پایدار دریامحور» در این دانشگاه خبر داد.

وحید یاوری اظهار کرد: نخستین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور هشتم تا نهم بهمن ‌ماه جاری توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و تحت حمایت سیویلیکا در این شهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این همایش با مجوز رسمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و تمام مقالات آن در پایگاه‌های ISC و سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، با بیان اینکه برگزاری همایش دوسالانه ملی با عنوان «توسعه پایدار دریامحور» به منظور بررسی ظرفیت‌های توسعه پایدار در تمام حوزه‌های دریایی و نیل به برخی اهداف است.

وی در همین ارتباط عنوان کرد: ایجاد بستر مناسب برای مشارکت و تبادل نظر، دانش و اطلاعات بین‌ اساتید، محققان و متخصصان عرصه‌های علمی و صنعتی دریا محور، آشنایی و دستیابی به آخرین یافته‌های علمی، دستاورد‌ها و تکنولوژی روز در زمینه علوم و فنون دریایی، ارزیابی ظرفیت‌های توسعه‌ای در زمینه‌های مختلف علوم و فنون دریایی، ایجاد همسویی و هماهنگی بین محققان و متخصصان در دو بخش دانشگاه و صنعت جهت گسترش همکاری و ارتباط بین دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و صنایع برای رشد و گسترش فرهنگ استفاده بهینه و پایدار از منابع دریایی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش ملی است.

یاوری به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در محور علوم دریایی منابع طبیعی دریا، اقتصاد و مدیریت دریا و مهندسی دریا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علوم زیستی، علوم غیر زیستی، شیلات، محیط زیست دریا، حمل و نقل دریایی، اقتصاد دریا، مدیریت بازرگانی دریا، مهندسی سواحل و سازه‌های دریایی و مهندسی معماری کشتی و دریانوردی از زیر محورهای برگزاری همایش ملی توسعه پایدار دریامحور در خرمشهر است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان به برشماری قابلیت‌های این دانشگاه برای برگزاری این همایش ملی پرداخت و گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان جزئی از جامعه علمی کشور و تنها دانشگاه تخصصی علوم دریایی در منطقه جنوب غرب بوده که در سال‌های اخیر با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تحقیقاتی خود (اساتید خبره، محققان جوان، تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی و پیشرفته و غیره) فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف دریایی به انجام رسانیده است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.