خانواده کارونی بعد از ۳ سال قاتل فرزند خود را عفو کردند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی قاتل بعد از سه سال از وقوع اتفاق با عفو و بخشش اولیاء دم و وساطت شورای حل اختلاف خوزستان خبرداد.

عبدالعباس زبیدی‌نیا اظهار داشت: سه سال گذشته بین دو نفر به دلیل بدهی مالی در شهرستان کارون درگیری ایجاد می‌شوند که باتوجه به این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که درگیری و قتل یک نفر موجب ایجاد اختلاف و نزاع بین دو طایفه و عشیره این دو نفر شد، بیان کرد: حکم قصاص قاتل بعد از طی مراحل قانونی صادر شد اما در این مدت خانواده قاتل برای جلب رضایت اولیاء دم مذاکرات متعددی انجام دادند اما نتیجه بدست نیامد.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با اشاره به اصرار خانواده مقتول نسبت به قصاص قاتل فرزند خود، ادامه داد: با تشدید اختلاف بین دو عشیره، خانواده قاتل جهت حل و فصل اختلاف و برای ایجاد صلح و سازش، به شورای حل اختلاف این شهرستان درخواستی داشتند.

وی افزود: با وساطت رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف کارون و برگزاری چندین جلسه بین دو طرف متخاصم، خوشبختانه اولیاء دم از قصاص فرزند خود صرف نظر می‌کنند.

زبیدی‌نیا عنوان کرد: با حضور بزرگان و ریش سفیدان دو عشیره، اولیاء دم و خانواده قاتل در دفاتر اسناد رسمی نسبت به حقوق و شکایت خود بدون قید و شرط رضایت خود را اعلام کردند و قاتل پس از ۳ سال از چوبه دار رها و آزاد شد.

مطالب پیشنهادی