سهم مردم قلعه‌چنعان از صنایع، تنها آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مردم قلعه‌چنعان از گاز شهری و امکانات اولیه نیز محروم هستند و سهم آنها از صنایع نفت و فولاد، تنها آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن است.

به گزارش عصرجنوب به نقل از خبرگزاری فارس جواد کاظم‌نسب الباجی دوشنبه شب در بازدید از منطقه قلعه چنعان شهرستان کارون، اظهار کرد: سهم مردم قلعه‌چنعان از صنایع، تنها آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد منطقه قلعه چنعان شهرستان کارون، اظهار کرد: علی‌رغم عبور خطوط لوله نفت از مقابل منازل این منطقه و مجاورت با صنایع فولاد و شرکت فولاد اکسین، متاسفانه سهم مردم تنها آلودگی این صنایع و بیماری‌های ناشی از آن است؛ صنایع باید نسبت به مسؤولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم بهره‌مندی قلعه چنعان از امکانات اولیه زندگی از جمله گاز شهری علیرغم ثرورت‌های سرشار آن، مظلومیت این منطقه را مضاعف کرده است.

الباجی ضمن انتقاد از انباشت زباله شهر کوت عبدالله و سوزاندن آن در مجاورت قلعه چنعان، خواستار توجه مسؤولان به این منطقه شد.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته جهت حل مشکلات الحاق قلعه کوچک به قلعه چنعان، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای مصوبه الحاق، تخصیص اعتبارات لازم و طی روند قانونی تبدیل این روستای بزرگ به شهر، شاهد رفع محرومیت از این منطقه باشیم.

الباجی با اشاره به اینکه مدارس روستاهای قلعه کوچک فاقد امکانات اولیه آموزشی و رفاهی هستند، گفت: مسؤولان نوسازی مدارس جهت تأمین امکانات مدارس این منطقه قول مساعد دادند و در روزهای آینده پیگیر تحقق آن خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.