مرگ ۴ بیمار دیالیزی در بیمارستان شهرستان کارون / نماینده اهواز: فوت بیماران توسط هیات کارشناسی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ ۴ بیمار دیالیزی با علائم مشابه که هفته گذشته در بیمارستان سینا شهرستان کارون دیالیز شده اند، خبر داد.

دکتر ایرج نظری در گفت و گو با ایسنا در خصوص فوت چهار نفر از بیماران دیالیزی بیمارستان سینا اظهار کرد: سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا شهرستان کارون بر اثر علایم مشابه در این بیمارستان جان خود را از دست داده اند. همچنین یک بیمار ۸۵ ساله که در این بیمارستان دیالیز می‌شد، در بیمارستان گلستان اهواز فوت شده است.

وی افزود: همگی این افراد در بیمارستان سینا دیالیز می‌شده اند؛ اکنون این موضوع در حال بررسی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فوت این افراد در طول مدت روز دوشنبه (۴ مرداد) تا پنج شنبه شب (۷ مرداد) اتفاق افتاده است. اشتراک این افراد، دیالیز شدن در بیمارستان سینا بوده است ولی طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده، علت فوت ارتباطی به دیالیزی بودن ندارد.

نظری ادامه داد: علت این‌که تاکنون بررسی انجام نشده به این باز می‌گردد که این افراد در طی چند روز فوت شدند و پس از آن معلوم شد که اشتراک آن‌ها در این است که در روز دوشنبه در بخش دیالیز بیمارستان سینا دیالیز شده اند. البته در همان روز و روز بعد از آن نیز تعداد دیگری از بیماران نیز در بیمارستان سینا دیالیز شدند و به همین جهت احتمال داده می‌شود که موضوع به دیالیزی بودن مرتبط نباشد.

وی با بیان این که موضوع فوت بیماران دیالیزی در حال بررسی است، اظهار کرد: این افراد با حالت مشابه به بیمارستان مراجعه کردند و مشترکاتی داشته‌اند؛ اکنون کمیته‌ای با حضور اسانید رشته‌های مرتبط در حال تشکیل شدن است تا بررسی به نتیجه برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور عنوان کرد: این اتفاق محدودشونده بود و پس از آن در این مرکز رخ نداده است و به همین جهت به نظر می‌رسد که موضوع فوت این بیماران ارتباط زیادی به موضوع بیمارستانی نداشته باشد.

نماینده اهواز گفت: فوت تعدادی از بیماران دیالیزی بیمارستان سینا توسط یک هیات کارشناسی وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

علی ساری در خصوص فوت بیماران دیالیزی بیمارستان سینا اظهار کرد: پس از اطلاع این موضوع در شب گذشته، پیگیری‌ها انجام شد و با مسئولان بیمارستان سینا و شهرستان کارون در شب گذشته تماس گرفته و در جریان بررسی های اولیه قرار گرفتیم.

وی افزود: از صحبت امروز (۹ مرداد) موضوع فوت تعدادی از بیماران دیالیزی شهرستان کارون از طریق وزارت بهداشت انجام شد و با صحبت های انجام شده با دفتر وزیر بهداشت و معاون وی قرار شده است که به زودی یک هیات کارشناسی جهت بررسی فوت این افراد از وزارت بهداشت به بیمارستان اعزام شوند و در این خصوص تحقیقات لازم را انجام دهند.

نماینده اهواز با انتقاد از مسکوت ماندن فوت این بیماران گفت: از بیمارستان سینا و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انتظار اطلاع رسانی درست و شفاف را داشتیم. مرگ این افراد از روز دوشنبه آغاز شده است و نباید اکنون و پس از گذشت چند روز، خبر آن منتشر شود.

ساری ادامه داد: در خصوص بررسی فوت بیماران دیالیزی دیر اقدام شده است و یا به عبارت دیگر، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. درساعت ۴ بامداد با رییس بیمارستان سینا تماس گرفتم ولی نظری در خصوص علت فوت این افراد نداشتند.

وی اظهار کرد: نباید موضوع به مرحله‌ای برسد که با ورود نمایندگان مجلس به این مسایل، بررسی انجام شود. از سوی دیگر در این موضوع، شاهد ضعف اطلاع رسانی بودیم؛ لازم است در این خصوص به طور درست و شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

نماینده اهواز با بیان این‌که موضوع فوت بیماران دیالیزی را از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: همکاری و پیگیری وزارت بهداشت قابل تقدیر است و علت فوت این افراد توسط تیم تحقیقاتی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و علت اعلام خواهد شد.

ساری عنوان کرد: امروز جهت بررسی بیشتر موضوع و پیگیری دیگر به صورت میدانی از بیمارستان بازدید خواهیم کرد تا در جریان تمام موضوع قرار گیریم.

به گزارش ایسنا؛ در فاصله زمانی دوشنبه (۴ مرداد) تا پنج شنبه شب (۷ مرداد)، ۴ نفر از بیماران دیالیزی بیمارستان سینا فوت شده اند. همگی این بیماران در روز دوشنبه در بیمارستان سینا شهرستان کارون دیالیز شده اند و پس از آن نیز هر ۴ بیمار با علائم مشابه به بیمارستان مراجعه کرده اند. سه نفر از این بیماران در بیمارستان سینا شهرستان کارون یکی از بیماران نیز در بیمارستان گلستان اهواز فوت شده اند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.