شهری بدون هتل و مهمانسرا!

عصر جنوب: شهرستان ایذه به‌عنوان یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای استان خوزستان با مشکلات نبود خانه معلم مناسب مواجه است.

خانه معلم به‌عنوان مکانی که گاها به‌عنوان مهمانسرای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد نقش اساسی در اسکان فرهنگیان و مردمی را دارد که از راه دور به یک شهر مسافرت کرده و قصد اسکان در یک مکان مطمئن را دارند، از این‌رو خانه‌های معلم نقش اساسی در نهاد مربوطه خود را دارد و هر ساله با آغاز تعطیلات، شهرستان ایذه که با داشتن جاذبه‌های باستانی، تاریخی و تفریحی فراوان یکی از خوش آب‌و هواترین مناطق خوزستان پذیرای هزاران مهمان از نقاط مختلف استان خوزستان و کشور است، همواره برای اسکان این مسافران با مشکلات فراوانی مواجه بوده است.

با آغاز تعطیلات نوروزی و ورود مسافران نوروزی و قشر فرهنگی این مسافران که جویا و پیگیر خانه‌معلم ایذه بوده‌اند وقتی با جواب یکی از مسافران که خانه معلم ایذه را همان بنای نیمه متروکه خطرناک و سنگی خواند هیچ جوابی برای آن حرف در نظر نمی‌آمد و در مقابل این حرف که کاملا واقعیت داشت فقط سکوتی سرد اختیار کردن تنها پاسخ به این صحبت است.

جای این سؤال پیش می‌آمد که چرا شهرستان ایذه و اداره آموزش‌و‌پروش این شهرستان نباید پیگیر ساخت و توسعه یک بنای در خور این اداره و شهرستان باشد؟

تنها خانه معلم شهرستان ایذه واقع در ابتدای بلوار کاوه سرقنات نشان‌دهنده صحت و واقعیت امری بود که مسافر نوروزی این شهر آن را توصیف کرده بود.

نداشتن یک خانه‌ معلم با حداقل گنجایش و امکانات رفاهی همواره از مشکلات اسکان مسافران و به ویژه قشر فرهنگی بوده که به‌مقصد این شهر و استفاده از اماکن تفریحی آن مسافرت کرده‌اند.

خانه‌ معلم قدیمی این شهر با مساحتی ۳۰۰ متری هم به لحاظ پارکینگ و اسکان مسافرین دچار مشکلات فراوان بوده و خانه‌ معلم جدید پیشرفت ساخت در مرحله اسکلت‌سازی باقی مانده است.

در ایذه به‌دلیل نداشتن هتل و مسافرخانه مناسب، اسکان مسافران توسط اداره آموزش و پرورش در مدارس سطح شهرستان انجام می‌گیرد و مردم این شهرستان همواره در انتظار خانه معلم و امکانات رفاهی به‌منظور پذیرایی از مسافران، در شهر خود هستند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.