بیش از ۴۲ هزار تن گندم از مزارع ایذه برداشت می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به برداشت گندم در شهرستان گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۴۲ هزار تن گندم از مزارع ایذه برداشت شود.

مصطفی هنرمندیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت گندم در این شهرستان اظهار کرد: کار برداشت گندم از اراضی کشاورزی شهرستان از چند روز گذشته آغاز شده و تا اواخر خردادماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: سطح زیر کشت گندم در ایذه ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است و در این زمینه پیش بینی می‌کنیم که بیش از ۴۲ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: ۱۳۵ دستگاه کمباین کار برداشت را در شهرستان انجام خواهند داد و همچنین ۶ مرکز خرید گندم نیز در ایذه فعال است که گندم برداشت شده توسط کشاورزان را از آن‌ها خریداری می‌کند.
هنرمندیان عنوان کرد: با توجه به فعال بودن این مراکز خرید دولتی گندم در ایذه و همچنین پرداخت به موقع پول محصول خریداری شده به کشاورزان، انتظار داریم تا کشاورزان گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند و این محصول را به دلالان نفروشند.
وی خاطرنشان کرد: برای فعالیت کمباین‌های شهرستان ۳ میلیون لیتر سوخت سهمیه دریافت شده است تا عملیات برداشت به شکل مکانیزه و به بهترین شکل ممکن انجام شود.
مطالب پیشنهادی