وزش بادهای شدید و وقوع رعد و برق عصرانه پدیده دوباره هوای ایذه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با توجه به تغییرات اقلیمی این روزهای هوا باز هم عصر وزش باد و وقوع پدیده رعد و برق به پدیده غالب تبدیل شد.

با وجود اینکه سه روز پیش با ایجاد تغییرات هوایی در سطح استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی، وزش بادهای قابل ملاحظه و رعد و برق باعث وارد آوردن خساراتی شد، از ساعات ابتدایی عصر امروز نیز این پدیده در شهرستان به عنوان پدیده غالب تبدیل شده است.

وزش بادهای شدید باعث برخاستن گرد و خاک از سطح تالاب خشکیده بندون و میانگران و ورود آن به سطح شهر شده که از این‌رو کاهش دید و ایجاد مشکل برای شهروندان را در پی دارد.

وقوع پدیده رعد و برق و همچنین بارش‌های پراکنده و فصلی نیز باعث ایجاد خطراتی از جمله برخورد صاعقه با مردم مناطق مرتفع و فضاهای باز و بارش باران باعث ایجاد لغزندگی در سطح جاده‌های کوهستانی این منطقه می‌شود.

در بارش چند روز پیش شهرستان نیز بر اثر برخورد صاعقه با دو جوان ۲۵ ساله آنها را راهی بیمارستان کرد.

بارش باران در این روز نیز باعث شد که یک تریلر در محور پر پیچ و خم ایذه-دهدز در یک گردنه دچار سانحه شود و از این رو با بسته شدن جاده، بسیاری از رهگذران تا ساعت‌ها در ترافیک چندین کیلومتری به وجود آمده گرفتار شدند.

با این وجود انتظار می‌رود مردم ساکن مناطق باز و روستایی و همچنین ساکنان مناطق مختلف به منظور داشتن ایمنی در برابر رعد و برق و صاعقه از خروج غیر ضروری از محل زندگی خود اجتناب کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.