ادامه سریال آتش سوزی در خوزستان؛ اینبار تالاب میانگران ایذه

عصر جنوب – asrejonoob.ir: شعله‌های آتش در اطراف تالاب میانگران ایذه باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و محل زندگی پرندگان اطراف این تالاب شد و این در حالیست که هیچ یک از مسؤولان این شهرستان تاکنون اقدام جدی برای پیشگیری از این فاجعه انجام نداده‌اند.

۲ روز از آتش‌سوزی در طرح بادام کاری کوه الهک در ایذه می‌گذرد، آتش‌سوزی‌هایی که گاها فراتر از یک سهل‌انگاری و بیشتر به اقدامات عمدی شباهت دارد.

این‌بار کمی آنسوتر از کوه الهک و کیلومتری شهر ایذه به مانند همیشه باز هم زبانه‌های آتش بر پیکره تالاب میانگران و پوشش گیاهی اطراف آن قرار گرفته و حجمی زیادی از بوته‌ها و گیاهان این ناحیه را در خود می‌سوزاند.

شاهدان و دوست‌داران محیط‌زیست که همواره درگیر این مساله و از پیشگامان خاموش کردن این آتش‌ها در سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان بوده‌اند از طولانی بودن آتش‌سوزی در اطراف این تالاب و از زمان صبح تا کنون خبر می‌دهند.

این در حالیست که اکثر آتش‌سوزی‌های اطراف این محل توسط زمین‌داران اطراف تالاب صورت گرفته تا که قسمت‌های بی آب شده این محل را به گستره زمین‌های کشاورزی خود اضافه کنند و راه‌اندازی پاسگاه محیط‌زیست، دیده‌بانی و مشخص کردن حریم تالاب تنها راه نجات این میراث ملی است که باید هرچه سریع‌تر اقدامات برای آن صورت بگیرد.

در حالی‌که تلاش پرسنل محیط‌زیست ایذه و چند تن از نیروهای مردمی به کمک خودروی آتش‌نشانی بخش مهمی از آتش را مهار کرده‌اند، متاسفانه غلبه وزش باد همچنان به تالاب‌سوزی ادامه می‌دهد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.