نماینده مجلس: تغییر سن بازنشستگی؛ ۲۰ هزار شغل در خوزستان ایجاد می کند

عصر جنوب: با طرح تغییر شرایط سن بازنشستگی در شرکت نفت زمینه اشتغال ۲۰هزار جوان در استان خوزستان فراهم می شود.

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر گفت: در سلسله جلسات مردمی ویژه روستاها در روستای تغلی آباد اظهار کرد: قصد داریم هر ماه یک جلسه در بخش ها و روستاهای مختلف رامهرمز برگزار کنیم و درد دل و مشکلات مردم را بشنویم و با آوردن مسئولین اجرایی دولت برای حل آنها راهکار اتخاذ کنیم.
وی افزود: دهیارها و بخشدارها و جوانان خوش فکر و صاحب ایده می توانند در این جلسات حرف ها و مشکلات را رودر روی مسئولین بیان کنند و مستقیما این مشکلات را انتقال دهند و بدین صورت فاصله بین دولت و مردم کاهش پیدا کند.
محمدیان با بیان اینکه قصد ادامه ی این جلسات در روستاها و بخش های دیگر را بصورت ماهانه دارد اظهار کرد: تا پایان این چهار سال می شود حدود چهل و شش جلسه اینچنینی برگزار شود و بخشی از مشکلات مهم مردم در این جلسات حل شود.
وی این جلسات را در آینده منشأ خیر برای مردم دانست و با توجه به نقش نماینده مجلس که واسط بین مردم و دولت است خاطرنشان کرد: در مجلس چند ایده دارم و همانطور که قبلا گفتم قصد بر این است حضور بنده در مجلس حضور پر رنگ و با طرح وبرنامه ای باشد و در مجلس منزوی نباشم.
اقبال محمدیان با بیان این نکته که می توانست به کمیسیون انرژی برود عنوان کرد: اگر کسی بخواهد خدای ناکرده بفکر خودش باشد کمیسیون انرژی کمیسیون خوبی است ولی مشکل رامهرمز در این کمیسیون حل نمی شود ، مشکل رامهرمز اشتغال ، عمران و آبادانی است.
وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات بنده که تابحال ۸۰ امضا هم جمع کردم و قصد دارم تا تعداد امضا ها را به ۱۵۰برسانم بعد طرحم را تقدیم هیئت رئیسه کنم « تبدیل شرایط سنی به سابقه کار در بازنشستگی شرکت نفت است» چون شرایط بازنشستگی در نفت سن ۶۰سال است که با تغییر این شرایط ، سن بازنشستگی کاهش می یابد و زمینه اشتغال ۲۰هزار جوان در استان خوزستان فراهم می شود.
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر خاطرنشان کرد: طرح دیگری که در دستور کار دارم افزایش محدودیت سنی برای استخدام جوانان از ۳۲ به ۳۵ سال است که با توجه به حجم بیکاری ها و درخواست های کار توسط جوانان ، فرصت استخدام بیشتر می شود و جوانی که سنش از ۳۲سال گذشت امیدش را برای استخدام ازدست نمی دهد.
وی عنوان کرد: در جلسه ای که با حضور آیت الله موسوی جزایری درباره اقتصاد مقاومتی برگزار شده بود نظرشان را برای حل بخشی از مشکل بیکاری استان اینگونه بیان کردند که می توان با برگزاری مناقصات پیمان های کلان در استان خوزستان از ورود پیمانکار های غیربومی و نیروهای غیر بومی شان جلوگیری بعمل آید .
این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم یک پیمانکار از آبدارچی تا متخصص و مهندس خود را از خارج استان می آورد و سودی عاید مردم استان نمی شود.
وی درپایان با اشاره مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گفت: پیگیر افزایش ساعت کاری درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان رامهرمز تا ساعت ۲۴ هستیم که این درمانگاه بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه کند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • هیچی نمیشه
  • چی بگم والا
  • شاهدیم یک پیمانکار از آبدارچی تا متخصص و مهندس خود را از خارج استان می آورد و سودی عاید مردم استان نمی شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!