نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس: وضعیت بیمارستان ایذه انسان را به یاد جنگ‌زده‌ها می‌اندازد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بیمارستان ایذه، انسان را به یاد جنگ‌زده‌ها می‌اندازد و این مرکز بیشتر به یک کشتارگاه شباهت دارد.

هدایت‌الله خادمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت وخیم بیمارستان شهدای ایذه اظهار کرد: وضعیت این بیمارستان هر مراجعه کننده‌ای را به یاد زمان جنگ می‌اندازد که هواپیماهای عراقی با حمله به یک نقطه بمباران می‌کردند و برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان اقداماتی در بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: بی سروسامانی در این بیمارستان بیداد می‌کند و نباید اسم این محل را بیمارستان دانست و تقریبا باید نام کشتارگاه را به این مکان لقب داد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای وزیر بهداشت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید تاسف خورد که چنین وضعیتی را برای این شهرهای محروم از جمله ایذه در نظر گرفته‌اند.

خادمی با اشاره به مشکلات بخش زنان و زایمان این بیمارستان و پاسخ به اینکه مادران باردار با ترس به این بیمارستان وارد می‌شوند تصریح کرد: مشکلات این بیمارستان را  می‌توان به چندین بخش تقسیم کرد که اولین مشکل آن فضای این مکان است که جوابگوی چند صد هزار نفر جمعیت شهرستان نیست.

*مدیریت ضعیف در بیمارستان شهدای ایذه بیداد می‌کند

وی با اشاره به اینکه عدم کافی بودن ابزارها و امکانات بیمارستان نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی و در کنار آن حاکم بودن مدیریت ضعیف حاکم بر بیمارستان باعث ایجاد مشکلات شده است.

خادمی با بیان اینکه مدیریت ضعیف در بیمارستان شهدای ایذه دو جنبه دارد گفت: مدیران این مجموعه یا افرادی بوده‌اند که با تلاش‌های خود از مدیرکل‌ها و مسئولان درخواست کمک کرده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند و طبق معمول به آنها بی‌توجهی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این عدم توجه مدیران استانی به مدیران شهرستان ممکن است باعث کم شدن انگیزه مدیران شهرستان برای پیگیری جذب خدمات شده باشد و بر همین اساس کیفیت ارائه خدمات تا وضعیت کنونی کاهش پیدا کرده باشد.

خادمی ادامه داد: عدم توانایی مسؤولان در مدیریت کردن این مجموعه از دیگر دلایل ضعف در مجموعه درمانی بیمارستان بوده و ما باید برای این موضوع در شهرستان تصمیمات جدی را بگیریم و حتما در این رابطه هم با وزیر و هم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز صحبت خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بیمارستان شهدای ایذه باید هر چه سریع‌تر تعیین و تکلیف شود و مشکلات آن از بین برود، افزود: به‌زودی تغییرات اساسی و جدی باید در مدیریت بخش‌های مختلف سیستم بهداشت و درمان شهرستان داده شود.

*راه‌اندازی بیمارستان باغملک تا پایان سال در برنامه است

خادمی با اشاره به وضعیت بیمارستان نیمه کاره باغملک گفت: این بیمارستان چندین سال به‌صورت نیمه کاره رها شده بود ولی با صحبت‌های چند روز پیش با رئیس دانشگاه علوم پزشکی، وی مشکل پیمانکار را دلیل اصلی این تاخیر دانسته است.

وی ادامه داد: پیمانکار جدید برای این مجموعه درمانی در شهرستان باغملک مشخص شده است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده و جدیتی که برای این بیمارستان به‌کار خواهیم گرفت امیدواریم حداکثر تا پایان امسال این بیمارستان کار خود را آغاز کند.

خادمی در پایان با ابراز تاسف از وضعیت بسیار نامطلوب بیمارستانی در ایذه و اشاره به مشکلات درمانی این شهرستان گفت: تا به امروز هیچ‌گاه مسؤولان دولتی از مردم به‌دلیل عدم توجه و خدمت معذرت خواهی نکرده‌اند، ولی من به‌جای آنها از تمام مردمی که این چنین مورد بی‌مهری واقع شده‌اند معذرت می‌خواهم.


بازدید هدایت الله خادمی از بیمارستان شهدای ایذه

به گزارش خبرگزاری فارس، بازدید سر زده شب گشته هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان شهدای ایذه در حالی صورت گرفت که وی تا ساعات ابتدایی صبح تمام بخش‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

خادمی در این بازدید در کنار پیگیری مشکلات مردم و بیماران؛ پای درد و دل بسیاری از کارمندان این مجموعه بیمارستانی و پرستاران آن نشست.

شاید ابراز گلایه اکثر پرسنل و بیماران از مجموعه خدماتی و مدیریتی را بتوان به عنوان عمده گلایه‌های این افراد دانست.

گلایه‌های شهروندان از وضعیت اسف‌بار بخش زنان و زایمان این بیمارستان، خونریزی‌هایی که به اعزام بیماران در این بیمارستان به مراکز درمانی اهواز کشیده شد، ترس مادران باردار از ورود به بخش زنان و زایمان این مرکز درمانی با حضور خانواده یک بیمار که در همان لحظه به‌دلیل خون‌ریزی در اتاق عمل بیمارستان هنگام زایمان به وخامت می‌رفت و شکایت از روند موجود در آن لحظه مهر تائیدی بر گفته‌های سایر حاضران در آن محل برای مشکلات قبلی بود.

عدم توجه مسئولان بیمارستان به بیماران، حقوق‌های پایین کارمندان، عدم داشتن استراحت و مرخصی مجموعه خدماتی در طول ماه، کمبود نیروی کاری در این بیمارستان، عدم پرداخت مناسب کارانه به کارگران بیمارستان از جمله گلایه‌هایی بود که حتی خود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را به تعجب وا داشت.

بدون شک تلاش‌های شبانه‌روزی خادمی پس از به‌دست آوردن آرای مردم و انتخاب به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه باعث ایجاد موج امید و انتظار برای آینده بهتر برای شهرستان‌ها شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.