منتخب ایذه و باغملک: استاندار جدید خوزستان باید در حد یک رئیس جمهور باشد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: منتخب ایذه و باغملک در مجلس دهم گفت: استان خوزستان به‌دلیل ظرفیت‌های فراوان و اهمیت در کشور نیازمند یک استاندار با توانایی‌هایی بسیار بالا و فرا جناحی است.

هدایت‌الله خادمی امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به موضوع ریزگرد‌ها و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون اظهار کرد: متأسفانه برای مقابله کردن با پدیده ریزگرد‌ها و همچنین انتقال دادن آب از سرشاخه‌های کارون هیچ یک از مسؤولان و نمایندگان اقدام صورت نداد.

وی با بیان اینکه در خوزستان قومیت‌گرایی و توجه به این امر باعث از بین رفتن شایسته‌ها و شایسته سالاری‌ها شده است افزود: توجه به مسائل قومیتی هنوز در این استان وجود دارد و این عدم همراهی با یکدیگر موجب عدم پیشرفت و به نتیجه نرسیدن کل استان خوزستان خواهد شد.

نماینده منتخب ایذه و باغملک در مجلس دهم اضافه کرد: برای اینکه به پیشرفت و تأثیرگذاری برسیم نباید همه چیز را برای خودمان طلب کنیم، همچنین آب کارون را با برنامه‌ریزی و اقدامات به استان‌های مرکزی و کرمان انتقال می‌دهند و شهرستان‌های ایذه و باغملک با وجود قرار گرفتن در کنار دو سد بزرگ کشور از مشکلات بی‌آبی رنج می‌ببرند.

خادمی با بیان اینکه مشکل بی‌آبی کشاورزی ایذه و باغملک در کنار قرار داشتن در کنار ۲ سد بزرگ یعنی عدم وفاداری خوزستانی‌ها به منطقه خود و عدم تلاش برای آن خاطرنشان کرد: این استان سال به سال در حال بد‌تر شدن است و این در حالی است که همین شهرستان‌های ایذه و باغملک و چند شهرستان دیگر استان از جمله مسجدسلیمان، لالی، هندیجان و… جزو محروم‌ترین مناطق و شهرهای ایران به حساب می‌آیند.

* استاندار جدید خوزستان باید در حد یک رئیس جمهور باشد

وی در ادامه با اشاره به مسأله عزل و انتخاب استاندار تصریح کرد: استان خوزستان برای رفع مشکلات خود نیازمند یک استاندار بسیار توانمند و کسی است که در حد یک رئیس جمهور باشد، زیرا این استان با چند استان برابری می‌کند و مسأله خوزستان به تمام کشور مربوط می‌شود.

خادمی با تأکید بر اینکه باید به این نتیجه رسید که در استان هیچ قومی بر دیگری برتری نداشته تا بتوانیم به پیشرفت دست یابیم، گفت: خوزستان نیازمند استانداری است که به فکر مردم باشد و با دلسوزی برای کار کردن اقدام کند و هیچ‌گونه کار جناحی را انجام ندهد.

نماینده منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از استاندارانی که به خوزستان آمدند غیر بومی بودند، عنوان کرد: عدم ایجاد تغییرات و تحول در این استان نیز به دلیل غیر بومی بودن استانداران قبلی بوده است، هر چند که در زمان استانداران بومی نیز اقدامات زیاد و انقاقات زیادی برای تحول منطقه صورت نگرفت.

خادمی در پایان با تأکید بر اینکه خوزستان نیازمند یک استانداری است که از شعارهای حزبی و گروهی به دور باشد، ادامه داد: ما از اینکه یک خوزستانی به عنوان استاندار انتخاب شود استقبال می‌کنیم، ولی انتخاب استاندار غیر بومی که براساس شایسته سالاری و لیاقت باشد نیز قابل قبول است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.