غرق شدن مادر ۴۰ ساله و دختر ۱۰ ساله در دریاچه کارون ۳

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست تیم نجات غریق سازمان آب و برق خوزستان از غرق شدن یک مادر و دختر در منطقه زیرکوه در دریاچه سد کارون ۳ خبر داد.

امامقلی فرهادی باجولی پنجشنبه شب با بیان اینکه این حادثه ساعت ۱۴ روز پنجشنبه به ما اطلاع داده شد افزود:این مادر و دختر ساکن منطقه زیر کوه می باشند که در دریاچه سد کارون ۳ غرق شدند.

وی با بیان اینکه تیم نجات غریق سازمان آب و برق خوزستان برای یافتن اجساد این دو نفر در محل حادثه حاضر شده افزود:مادر حدودا ۴۰ ساله و دختر وی نیز ۱۰ ساله بوده و هنگامیکه برای شستن لباس و بردن آب به کنار دریاچه رفته بودند در آن غرق شدند.

فرهادی افزود:کمبود امکانات از جمله نبود پایگاه امداد و نجات در منطقه و نبود دسترسی به نیروهای هلال احمر باعث شده سالانه شاهد چنین حوادث تلخی در منطقه باشیم و به رغم درخواست های متعدد توجهی به این مسئله نشده است.

سرپرست تیم نجات غریق سد کارون ۳ وابسته به سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:
بعد از گذشت ۱۲ سال از آبگیری سد کارون ۳ تنها راه تردد مردم این منطقه شناورهای سازمان آب و برق خوزستان می باشد که این مسئله باعث شده به خاطر محدودیت زمان کاری این شناورها از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب شاهد اتفاقات ناگوار بسیاری در منطقه باشیم.

فرهادی افزود:هر چند یک قایق اورژانس از سوی سازمان آب و برق در منطقه مستقر می باشد اما تعدد روستاها و فاصله زیاد بین آنها باعث شده قایق مذکور نتواند پاسخگوی اتفاقات صورت گرفته در شبانه روز باشد.

وی افزود:۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران است و در شان مردم این منطقه که همیشه وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده اند نیست که اینگونه شاهد چنین رخ دادهای تلخی باشند.

وی در خاتمه با تقدیر از همکاری سازمان آب و برق خوزستان با مردم منطقه افزود:مردم منطقه انتظار دارند ضمن توجه بیشتر مسوولان به مشکلات و مسایل این منطقه محروم دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشند.

سد مخزنی کارون ۳ یکی از بزرگترین سدهای کشور است که در ۲۸ کیلومتری ایذه و بر روی رودخانه کارون احداث شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.