دستگیری دو قاتل در ایذه و خرمشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دادگستری خوزستان از دستگیری عاملان دو فقره قتل در ایذه و خرمشهر خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه گفت: در ۲۸ مرداد امسال، گزارشی از سوی پلیس آگاهی مبنی بر آتش سوزی در یکی از منازل این شهرستان ارسال شد.

فیصل مزرعه ادامه داد: در این حادثه، پیرمرد ۷۹ ساله اهل روستای ‘سرقلعه هلایجان’ به هویت ح.س، هنگامی که در حیاط منزل روی تخت خوابیده بود، دچار حریق شد که پس از فریادهای دختر وی و کمک رسانی از سوی همسایگان، آتش سوزی خاموش و مصدوم به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد.
مزرعه گفت: مصدوم دو هفته بعد به دلیل شدت جراحات وارده و عوارض ناشی از عفونی شدن جراحات سوختگی در بیمارستان درگذشت.
وی افزود: با ادامه تحقیقات، مشخص شد که پیرمرد مقتول که نابینا بوده است، چند ماه پیش همسر خود را از دست داده و برای انجام امورات شخصی قصد ازدواج مجدد داشته که با مخالفت یکی از فرزندان خود روبه رو می شود.
مزرعه اظهار کرد: همچنین باتوجه به آثار بجای مانده از صحنه جرم و ارسال آنها به آزمایشگاه جنایی خوزستان، حضور فرزند مقتول در شب حادثه و عمدی بودن آتش سوزی محرز شد که پس از تلاش ماموران و همکاری اهالی محل، فرزند مقتول که جوان ۲۴ ساله به نام ح.س است، دستگیر شد.
وی ادامه داد: باتوجه به اقرار صریح متهم در خصوص وجود اختلاف با پدر خود، قصد انتقام جویی و ارتکاب به جنایت مذکور، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

* دستگیری عاملان قتل در خرمشهر
همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر از کشف یک فقره قتل در این شهرستان و دستگیری عاملان آن خبر داد.
علیرضا باوی گفت: به دنبال کشف جسد مردی جوان در یکی از نهرهای آب حومه شهرستان توسط ماموران انتظامی، تحقیقات در این خصوص آغاز و پرونده به شعبه دوم دادسرای خرمشهر ارجاع شد.
وی ادامه داد: با ادامه تحقیقات، مشخص شد که جسد متعلق به مرد جوانی از اهالی شهرستان آبادان است که قاتل پس از خفه کردن و پیچاندن جسد در یک پتو، آن را به داخل نهر آب انداخته بود.
باوی گفت: باتوجه به ابهامات زیاد پرونده، تحقیقات در یک ماه به صورت شبانه روزی ادامه یافت و در نتیجه با بررسی فهرست شماره های آخرین تماس مقتول، عاملا قتل شناسایی شد.
وی افزود: قاتل مردی به هویت ف.ف است که طبق اظهارات وی با معاونت همسر خود اقدام به ارتکاب این جنایت کردند.
باوی با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از ارتکاب این قتل، مسائل خانوادگی عنوان کرد، گفت: باتوجه به ادامه تحقیقات برای کشف جزئیات بیشتر و تکمیل مراحل قانونی، متهمان به زندان اعزام شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.