باران تابستانی در ایذه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در اوج گرمای تابستان، بارش باران باعث تلطیف هوای شهرستان ایذه شد.

به گزارش فارس؛ در این روزهای گرما و شرجی که نفس‌کشیدن را از مردم خوزستان گرفته شاید بارش باران و نزولات کمی در این استان دور از انتظار به‌ نظر آید.

روزهای اخیر گرمای کم‌سابقه به‌همراه شرجی و غبار در شهرستان ایذه و اکثر نقاط استان به یکی از بحث‌ها و سوژه‌های مردم تبدیل شده بود.

با اینکه در سال‌های گذشته در این زمان بارش‌های تابستانه در سطح منطقه رخ داده بود اما با توجه به گرما و شرجی‌ کم‌سابقه امسال در شهرستان ایذه کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسید.

در دو روز گذشته پدید آمدن ابر و بادهای موسمی در اواخر وقت، یکی از پدیده‌هایی بود که باعث بارش‌های خفیف شد.

عصر سه شنبه با ورود سامانه دیگر به شهرستان بارش کمی تقویت شده و پر قدرت‌تر نسبت به روز گذشته صورت گرفت ولی رعد و برق پدیده غالب این سامانه بود.با وجود قرار داشتن این سامانه در سطح منطقه و بارش‌های امشب، سرعت باد افزایش یافته است.

این بارش‌ها علاوه بر اینکه موجب تغییر در شرایط هوایی و خنک‌تر شدن هوای منطقه می‌شود، گاها باعث برخورد صاعقه با افراد ساکن مناطق حاشیه‌ای شهرها و روستانشینان و مرگ آنها می‌شود که حادثه جان باختن چهار نفر در بارش‌های تابستانی سال گذشته شهرستان ایذه نمونه بارز این اتفاقات بوده است.

با این حال انتظار می‌رود شهروندان و ساکنان این مناطق، در این شرایط آب و هوایی در صورت نداشتن کار ضروری از منزل خارج نشوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.