امضای خاتمی زیر هر لیست باشد رای می آورد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: محمدرضا خباز،معتقد است که اگر مجموع اصلاح طلبان یک لیست واحد شوند و در زیر آن را آقایان هاشمی و خاتمی امضا کنند، آن لیست رای می آورد.

محمد رضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاظر نشست های متعددی با حضور اصلاح طلبان به ریاست آقای خاتمی برگزار می شود تا همه نمایندگان در این طیف باهم یکدست و یکصدا در حول محور مجلس بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی در توضیح این خبر گفت:عقیده بنده این است که اگر مجموع اصلاح طلبان یک لیست واحد شوند و در زیر آن را آقایان هاشمی و خاتمی امضا کنند، یقینا مردم به آن لیستی رای خواهند داد که این دو بزرگوار زیر آن را امضا و تاکید کرده اند. چرا که این آقایان از یک محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردارند. هرچند بسیاری از حرف های ما رنجیده خاطر می شوند، ولی واقعیت جامعه این را می گوید.

خباز در ادامه افزود: متاسفانه در کشور ما چون حزبی وجود ندارد بنابراین نمی توان آرایش اصلاح طلبان و اصولگرایان را در مجلس تحلیل کرد. ولی تجربه ۳۵ ساله کشورمان نشان داده که در درجه اول مردم، رئیس جمهور را انتخاب کرده و نهایتا در انتخابات مجلس شورای اسلامی همکاری نمایندگان و دولت را زیر نظر می گیرند، اگر این مجلس با دولت هماهنگ و همکاری و همراهی داشته باشد طبیعتا مردم بر همان روال گذشته که ترکیب مجلس برهم نخورد نمایندگان را انتخاب می کنند. ولی اگر ببینند دولت نقطه مقابل با مجلس است و نمایندگان گاردی محکم در مقابل دولت هستند در اینجا مردم هم موضع گرفته و جدا از نیرو های سیاسی به فکر تغییر می افتند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از نظر سنجی اخیر صدا و سیما مبنی بر نظر منفی مردم نسبت به این مجلس ابراز نگرانی کرد و گفت: این نارضایتی نشان دهنده این است که مردم از مجلس انتظار دارند که با دولت و رئیس جمهور بیشتر همکاری و همراهی کند تا این دوبال پرنده منظور همان دو قوه مجریه و مقننه بتوانند با هماهنگی در کنار هم مشکلات مردم را حل کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.