رای آشتیانی از نیلی هم کمتر می‌شود!

عصر جنوب: بر اساس تجربیات خود در مجلس باید بگویم که این احتمال وجود دارد که رای آقای آشتیانی کمتر از وزیر پیشنهادی قبل آقای نیلی باشد!
ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در مجلس با بیان این مطلب در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون وزیر پیشنهادی علوم، گفت: مواردی که در مجلس علیه وزیر پیشنهادی دولت شنیده بودم را با آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در میان گذاشتم. وی ادامه داد: اولین بحثی که میان مخالفان مطرح شده موضوع بسیج دانشجویی بود که بر این عقیده بودند آقای آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم اصرار بر این داشتند که تشکیلات بسیج دانشجویی در خود دانشگاه نباشد، آقای انصاری گفتند این حرف از یک جهت درست و از جهت دیگر نادرست است. گویا آقای آشتیانی مخالفتی با اصل فعالیت بسیج ندارند اما معتقدند اگر این بخش در خارج از دانشگاه مستقر و فعال باشد بیشتر موثر است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت خاطرنشان کرد: بر اساس تجربیات خود در مجلس باید بگویم که این احتمال وجود دارد که رای آقای آشتیانی کمتر از وزیر پیشنهادی قبل آقای نیلی باشد! این نماینده مجلس با اشاره به این موضوع که رد صلاحیت وزرای علوم از سوی نمایندگان سیاسی است، ادامه داد: بنده به آقای نیلی احمدآبادی گفتم که مشکل به دلیل بحث علمی شما نبوده و نیست و نمایندگان از شما شفاف سازی در مورد مسائل سیاسی را می‌خواهند. وزیری که به مجلس معرفی می‌شود در جلسه دفاع نباید از سوابق علمی خود حرفی بزند بلکه باید مسائل انقلابی و سیاسی علی الخصوص انتخابات ریاست جمهوری قبل را توضیح دهد.

وی همچنین ادامه داد: مردم باید بدانند که در ادوار گذشته‌ مجلس به هیچ عنوان چنین چیزی وجود نداشت که به وزیر بگوییم شما در فتنه چه نقشی داشتی؟ متاسفانه این داستان جدیدی است که مدتی است در میان نمایندگان وجود دارد که باید بفکر تغییر رویه باشند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با اشاره به این موضوع که دغدغه اصلی مردم معیشت و اشتغال است، خاطرنشان کرد: به یکی از نمایندگان مخالف به شوخی گفتم شما عسل‌ها و خربزه ها با هم قاطی شده اید تا مجلس را منهدم کنید! مسئله اصلی مردم وزارت علوم نیست، دغدغه اصلی آنها معیشت و اشتغال جوانانشان است و اگر به مسئله هسته ای دل بسته اند فقط برای گره گشایی در اقتصاد است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.