سیدمحمد خاتمی: مسلمانان مستحق امنیت و آزادی هستند

عصر جنوب: سید محمد خاتمی در مراسم جشن عید غدیر خم که امروز در دفتر وی در خیابان یاسر تهران برگزار شد، افزود: جوامع اسلامی در منطقه ای قرار گرفته اند که منابع و ذخایر زیادی در آن وجود دارد؛ ما در قویترین نقطه راهبردی و استراتژیکی جهان زندگی می کنیم که قدرت ها قصد تصاحب آن را دارند.
در این مراسم، همچنین از برگزیدگان جشنواره اخلاق و نیایش در حوزه فرهنگ، هنر و ادب تقدیر شد و رییس جمهوری اسبق کشورمان از ۱۱ نفر از برگزیدگان با اهدای لوح یادبود و قرآن نفیس، قدردانی کرد.

رییس جمهوری اسبق کشورمان گفت: مسلمانان مستحق زندگی خوب و برخورداری از امنیت و آزادی هستند اما از آن محرومند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید محمد خاتمی» در مراسم جشن عید غدیر خم که امروز در دفتر وی در خیابان یاسر تهران برگزار شد، افزود: جوامع اسلامی در منطقه ای قرار گرفته اند که منابع و ذخایر زیادی در آن وجود دارد؛ ما در قویترین نقطه راهبردی و استراتژیکی جهان زندگی می کنیم که قدرت ها قصد تصاحب آن را دارند.

وی با طرح این سوال که باید ببینیم با این همه سرمایه در چه وضعی به سر می بریم، گفت: چرا در جامعه انسانی ما اختلاف و گرایش هایی فراوان به وجود آمده است؟ باید به خود بیاییم و چاره ای بیاندیشیم.

رییس بنیاد باران همچنین ایجاد حکومت مردم سالار و حکومتی که به حق مردم احترام بگذارد را زمینه ساز رشد فرهنگی، سیاسی و جامعه آزاد و مستقل دانست و گفت: معیارهای علی ابن ابی طالب (ع) می تواند در داشتن چنین حکومتی به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: معیارهای علی ابن ابی طالب (ع) می تواند به عنوان یک مبنا، ما مسلمانان را به سوی ایجاد حکومت مردم سالار معنوی و پیشرو، هدایت کند.

خاتمی اضافه کرد: با اشاره به برخی از معیارهای امام علی (ع) رفتار و کردار آن حضرت را حجت دانست و گفت: علی (ع) نزدیکترین فرد به پیامبر (ص) بوده است و ما شیعیان می توانیم آینده خود را براساس معیارهای حضرت علی (ع) تعیین کنیم.

وی افزود: باید از این معیارها در موقعیت های خاص سرمشق بگیریم و آن را سرلوحه زندگی، رفتار، گفتار و مواضع خود قرار دهیم؛ اگر معیارهای امام علی (ع) را که در زندگی اخلاقی و سیاسی یک ابرمرد است مبنای کار خود قرار دهیم، به سعادت می رسیم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از قرآن خطی منسوب به امام حسن مجتبی (ع) توسط حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد خاتمی» رونمایی شد؛ این قرآن نفیس قرار است در کتابخانه ملک تهران نگهداری شود.

در این مراسم، همچنین از برگزیدگان جشنواره اخلاق و نیایش در حوزه فرهنگ، هنر و ادب تقدیر شد و رییس جمهوری اسبق کشورمان از ۱۱ نفر از برگزیدگان با اهدای لوح یادبود و قرآن نفیس، قدردانی کرد.

«یوسف ثبوتی» در حوزه علمی، «سید حمید شاهنگیان» در حوزه موسیقی، «اردشیر صالح پور» در حوزه نمایش، حجت الاسلام و المسلمین «حسن پویا» در حوزه پژوهش، «سید محمد بهشتی» در حوزه معماری، «خانم موسوی» برگزیده جمعیت خیریه دانشجویی امام علی (ع)، «بیوک ملکی» در حوزه شعر، «نرگس آبیار» در حوزه سینما، «حمید عجمی» در حوزه هنرهای تجمسمی خوشنویسی، «رضا داوری اردکانی» در حوزه پژوهش و «مصطفی مستور» در ادبیات داستانی، برگزیدگان جشنواره اخلاق و نیایش بودند که از آنان تقدیر شد.

«محمدرضا عارف»رییس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و «احمد مسجد جامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.