بررسی تیم های لیگ برتر بسکتبال

عصر جنوب: تیمی که در جلسه روز گذشته سوپرلیگ بسکتبال شرکت کردند برای حضور در فصل جدید مصمم بودند و در شرایطی که برخی تیم ها همچنان به دنبال مربی هستند، برخی دیگر از مدتها قبل تمرینات خود را آغاز کرده اند.

جلسه قرعه کشی سوپرلیگ بسکتبال که آخرین جلسه قبل از شروع لیگ به شمار می رود، طبق معمول با چند چهره جدید همراه بود که در جلسات قبلی حضور پیدا نکرده بودند. نمایندگان تیم های صنایع ماهشهر و طرح ثامن مشهد به یکباره برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند در حالی که نماینده قشم با وجود اعلام آمادگی قبلی در جلسه حاضر نشد.

تمرینات پتروشیمی در تهران

تیم بسکتبال پتروشیمی که امسال هم با حضور مهران حاتمی برای دفاع از قهرمانی سال قبل وارد لیگ می شود در حال حاضر به تمرینات خود در تهران ادامه می دهد. پتروشیمی پیش از این دوره های تمرینی نیز در شیراز و ماهشهر داشته است.

به گفته مرمزی زاده سرپرست پتروشیمی احتمال برگزاری یک اردوی برون مرزی برای پتروشیمی وجود دارد اما با توجه به فرصت کم باقیمانده تا شروع لیگ هنوز این موضوع قطعی نیست.

ماندن حامد سهراب نژاد کاپیتان پتروشیمی و بهنام یخچالی بازیکن ملی پوش غیر سهمیه این تیم برای فصل جدید قطعی است و حامد آفاق به علاوه عرفان نساج پور نیز طبق شنیده ها دو سهمیه ملی پتروشیمی به حساب می آیند. قهرمان فصل ۹۲-۹۳ سوپرلیگ با توجه به جدایی مهدی کامرانی و ارسلان کاظمی یک جای خالی دیگر برای جذب بازیکن سهمیه ملی دارد.

محمد فلاحت گارد اصفهانی فصل قبل ماهان هم بازیکن تازه وارد پتروشیمی برای فصل جدید است.

ورود مصطفی هاشمی، خروج صمد زاده

تیم بسکتبال مهرام که بعد از نایب قهرمانی فصل قبل به همکاری با مصطفی هاشمی سرمربی تیم پایان داده بود بار دیگر به سراغ این مربی رفته و روز گذشته هم جلسه ای با وی برگزار شد.

هر چند شنیده می شود که کار هاشمی با مهرام برای فصل جدید تمام شده است اما وی تاکید کرد که جلسه ای با مهرامی ها برگزار شد با این وجود هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

از طرفی صمدزاده سرپرست مهرام که سالیان طولانی در این تیم حضور داشت هم امسال با تیم بزرگسالان همکاری ندارد و به تیم های پایه مهرام منتقل شده است.

صمدزاده در این مورد تاکید کرد که هیچ مشکلی وجود نداشته و برای کمک به تیم های پایه می رود که ثمره آن نیز در سال های آینده دیده می شود.

دانشگاه آزاد در حال جذب بازیکن

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با یک بازیکن ملی پوش جدید و دو بازیکن جوان که سال گذشته در تیم های تهرانی بازی می کردند به توافق رسیده است.

عامری سرپرست دانشگاه آزاد تاکید کرد که ۸ بازیکن سال قبل این تیم قرارداد دو ساله داشته اند و قرار بر این است که تمام این نفرات حفظ شوند. هنوز هیچ بازیکنی هم از ترکیب سال قبل دانشگاه آزاد جدا نشده است.

وضعیت ورودی ها و خروجی های دانشگاه آزاد تا هفته آینده نهایی می شود اما شنیده شده است که محمد حسن زاده بازیکن جوان این تیم به یکی از تیم های جنوبی لیگ می پیوندد.

حسن زاده که در تیم ملی الف هم حضور نداشت در لیست سهمیه های ملی قرار گرفت و به این ترتیب کار برای ماندن این بازیکن در دانشگاه آزاد در صورت جذب ملی پوش جدید سخت می شود.

شهرداری گرگان به دنبال ملی پوشان جوان

اسداله کبیر سرمربی شهرداری گرگان بیشتر از تمام مربیان لیگی نگران بالا رفتن قیمت ملی پوشان جوان بود و این موضوع را هم در جلسه لیگ مطرح کرد.

کبیر تا هفته آینده ترکیب گرگان را نهایی می کند و در حال حاضر هم به دنبال یک یا دو ملی پوش جوان است.

شهرداری گرگان هم جزء معدود تیم هایی است که از فصل تابستان تمرینات فصل جدید را آغاز کرد.

هیرکان، تیم گرگانی از نوع بومی

محد کلانتری مدیرعامل باشگاه بهشت هیرکان گرگان دیرتر از نمایندگان تمام باشگاه ها به جلسه قرعه کشی لیگ رسید و این تصور را به وجود آورد که تیم هیرکان قصد حضور در لیگ امسال را ندارد اما وی در نهایت به جلسه رسید و در قرعه کشی هم حاضر شد.

کلانتری در صحبتی با خبرنگار ما تاکید کرد که تیم هیرکان با ترکیبی بومی از شهر گرگان وارد سوپرلیگ می شود.

نفت آبادان با بازیکنان جوان

تیم پالایش نفت آبادان با مربیگری هماد سامری و سرپرستی محسن داوری رئیس هیئت بسکتبال آبادان در سوپرلیگ شرکت می کند.

نفتی ها چهار بازیکن زیر ۱۸ سال را به علاوه عماد سلمانی بازیکن فصل قبل فولاد ماهان اصفهان جذب کرده اند.

هفت الماس قزوین آماده تر از همه

تیم هفت الماس قزوین از اردیبهشت امسال و زمانی که هنوز لیگ قبلی به پایان نرسیده بود کار فصل جدید را آغاز کرد!

به گفته اسلامی سرمربی هفت الماس بازیکنان این تیم از اردیبهشت هر ماه اردویی چند روزه را سپری کرده و از چند ماه قبل نیز کار برای فصل جدید آغاز شد.

تمام بازیکنان فصل قبل هفت الماس در این تیم حفظ شده اند و به این نفرات دو بازیکن خوب سال قبل نیروی زمینی نیز اضافه شدند.

محسن محمدی بازیکن شوتزن سال قبل نیروی زمینی که یکی از بهترین آمارها را در پرتاب ۳ امتیازی داشت به علاوه قباد دری به هفت الماس پیوسته اند.

هفت الماس یکی از تیم هایی است که بیشترین سود را از ممنوعیت بازیکن خارجی در مرحله اول لیگ می کند و بیشتر از سایر تیم های سوپرلیگی نیز تمرین پیش فصل داشته است.

به موارد فوق باید حفظ اسکلت سال قبل تیم را نیز اضافه کرد که از بازیکنان جوان تشکیل می شد و این بازیکنان نیز در ترکیب تیم ملی جوانان تجربه حضور در مسابقات غرب آسیا بزرگسالان و نایب قهرمانی جوانان آسیا را پیدا کردند.

صنایع به دنبال بودجه

تیم صنایع ماهشهر امسال به یکباره قبل از جلسه سوپرلیگ تصمیم به حضور در فصل جدید گرفت و صانعی مربی تیم را به عنوان نماینده باشگاه به جلسه فرستاد. صانعی امسال به جای توفیق هدایت صنایع را برعهده خواهد داشت.

بودجه صنایع هنوز به طور دقیق مشخص نیست و جلسه این هفته اسپانسر نهایی این تیم را از شرکت های مثل مارون و صنایع مشخص می کند.

طرح ثامن با کمالیان

طرح ثامن مشهد با حضور پژمان سرپرست و صاحبیان مربی تیم در جلسه قرعه کشی لیگ اعلام آمادگی کرد.

شنیده می شود تیم ثامن با صفاعلی کمالیان مربی تیم ملی در سوپرلیگ شرکت می کند.

قشم و ذوب آهن کجا رفتند؟

محمود مشحون رئیس فدراسیون در جلسه قرعه کشی جا را برای تیم دهم نیز بازگذاشت. این کار به احترام تیم قشم صورت گرفت که در جلسه قبلی لیگ هم شرکت داشت.

قشمی ها برای فصل جدید با مشکلات مالی مواجه هستند و صغیری مدیرعامل باشگاه هم در مصاحبه ای تاکید کرده بود که در شرایط فعلی با توجه به حمایت نشدن از سوی تربیت بدنی منطقه امکان حضور در سوپرلیگ را ندارند.

اما باشگاه ذوب آهن اصفهان هم بدون اطلاع در جلسه نهایی لیگ هم شرکت نکرد. ذوبی ها درگیر چند موضوع هستند. از یک سو لورن وودز آمریکایی سابق تیم شکایت خود را به نتیجه رسانده و به این ترتیب تیم ذوب آهن باید مبلغ زیادی را برای این بازیکن کنار بگذارد که همین موضوع هم باعث کمتر شدن بودجه برای فصل جدید می شود.

از طرفی مشکلات تیم فوتبال باشگاه باعث شده که مدیرعامل باشگاه بیشتر تمرکز خود را روی این تیم بگذارد و به تمام این مسائل دعوای میان مشحون رئیس فدراسیون و آذری مدیرعامل ذوب آهن را هم باید اضافه کرد که شنیده می شود مدتی پیش بر سر بدهی های ذوب آهن صورت گرفته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.