احشام‌ به عشایر مرز ایران و عراق تحویل شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  فرمانده مرزبانی ایلام گفت: بیش از ۹۰ راس دام قاچاق متعلق به عشایر عراق که به مرزهای ایران در دهلران قاچاق شده بود، به مرزبانان این کشور تحویل داده شد.

کیاست سپهری ادامه داد: چند شب قبل مرزبانان مستقر در مرزهای دهلران متوجه انتقال یک گله احشام شدند که از سمت عراق به سوی مرز ایران در حال حرکت بود.

وی افزود: باتوجه به قراین به دست آمده مرزبانان با قاچاقچیان با هویت نامعلوم درگیر می شوند و این افراد متخلف با استفاده از تاریکی شب می گریزند و مرزبانان گله احشام را ضبط می کنند.

سپهری یادآور شد: با دستور مقام قضایی تا مشخص شدن وضعیت پرونده این احشام در محوطه هنگ مرزی نگهداری شدند.

وی اضافه کرد: دیروز مصادف با ۲۷ دی ماه یک گروه از مرزبانان عراقی در مرز دهلران حضور یافتند و در خصوص برخی موارد با طرف ایرانی به بحث و گفت و گو پرداختند که یکی از این موارد رسیدگی به موضوع این گله احشام بود.

وی گفت: با ارائه مستندات از سوی طرف عراقی و با دستور مقام قضایی گله احشام در مرز چیلات به مرزبانان عراقی برای تحویل به مالکان این دام ها داده شد.

سپهری تاکید کرد: هدف اصلی و غایی مرزبانی حراست و حفظ امنیت مرزهای استان در برابر قاچاقچیان و مخلان امنیت مرزها است و پاسداری از حریم امنیت عشایر استان اعم از هر زبان و قومی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مطالب پیشنهادی