پیش درآمدی بر دربی پایتخت؛ رسول عیودی

هر دو تیم با شرایط روحی متفاوت به مصاف هم خواهند رفت، استقلال سر خوش از صدر نشینی و نتایج مطلوب اخیر در لیگ برتر و پرسپولیس که به نظر میرسد هنوز شکست در فینال قهرمانان آسیا را به فراموشی نسپرده و در سه بازی آخر خود در لیگ نتیجه ای بهتر از تساوی کسب نکرده است.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اما دربی همیشه آبستن نتایج غیر قابل پیشبینی بوده و جایگاه تیمها در جدول و نتایج اخیر آنها نمی تواند نتیجه نهایی بازی را تعیین کند.
استقلال با حضور فکری و با پشتوانه فنی پر تجربه در کنار خود در حال سپری کردن روزهای خوب و ارائه فوتبال تهاجمی و چشم نواز می باشد، در بازیهای اخیر این تیم از سیستم های ۴۴۲ لوزی و خطی استفاده کرده و با کارهای ترکیبی در کناره ها مخصوصا در سمت راست با حضور موسوی و غفوری و همچنین انتقال سریع بازی در فاز ضد حمله به سرعت توپ را به مهدی قائدی ریز نقش رسانده و سعی در ایجاد موقعیتهای خطرناک بر روی دروازه حریفان دارند که در بازی با آلومینیوم اراک شاهد ایجاد موقعیتهای فراوان، همیچنین یک پاس گل و یک گل توسط این بازیکن بودیم.
در بازی اخیر نیز شاهد بودیم که با ورود دیاباته سیستم تیم به ۴۳۳ تغییر کرد و تیم با سه مهاجم بیست دقیقه پایانی را ادامه میداد که حرکات ترکیبی و همکاری خوب مهاجمان و ایجاد موقعیتهای فراوان دیده میشد، در لحظاتی از بازی نیز شاهد پرس انفرادی ارسلان مطهری بر روی خط دفاعی برای جلوگیری از بازی سازی تیم حریف و استفاده از اشتباهات آنها بودیم که در برخی موارد موفق ظاهر شد و برای تیم استقلال موقعیتهای خوبی بدست آورد همانند پنالتی گرفته شده روبروی تیم گل گهر سیرجان و یکی دو موقعیت برابر آلومینیوم اراک.
در سمت چپ، فکری در چند بازی اخیر از دانشگر استفاده کرد که یک مدافع ایستا و غیر تخصصی در این پست بوده و به نظر میرسد با هدف پوشش فضاهای بوجود آمده در این قسمت از زمین قرار میگیرد. اما نکته حائز اهمیت در مورد خط دفاعی، آسیب پذیر بودن این تیم در برابر پرس تیم حریف در هنگام بازی سازی است که به دلیل عدم سرعت کافی این تیم در انتقال از فاز حمله به فاز دفاعی می باشد.
اما در طرف دیگر، تیم پرسپولیس ظاهرا هنوز از حال و هوای نتیجه فینال قهرمانان آسیا خارج نشده که به خوبی میتوان آنرا در نتایج و نحوه بازی آنها در بازیهای اخیر ملاحظه کرد.
همچنین مشکل گلزنی این تیم نمایانگر عدم وجود تمام کننده ششدانگ در این تیم می باشد و مهاجمان قرمزها بیش از ۵۰۰ دقیقه است که موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده اند و کادر فنی در برابر سپاهان ترکیب خود را بدون مهاجم اختصاصی روانه بازی کردند.
از دلایل دیگر عدم گلزنی میتوان به نبود بشار رسن اشاره کرد و کادر فنی هنوز نتوانسته برای این بازیکن جایگزینی پیدا کند و در فاز حمله دچار خلاء خلاقیت و ایجاد موقعیت برای مهاجمان شده اند.
اما خط دفاعی تیم پرسپولیس از هماهنگی و تجربه بسیار بالایی بهره می گیرد و تا کنون بهترین خط دفاعی لیگ را تشکیل داده اند. در درون دروازه نیز حامد لک بازیهای درخشانی برای این تیم انجام داده و با واکنشهای خود بارها دروازه تیمش را از فروپاشی نجات داد و در دربی باید شاهد دوئل زیبای وی با رشید مظاهری که او نیز روزهای خوبی در استقلال سپری میکند باشیم و باید دید که در نهایت کدام دروازه بان سربلند از زمین خارج خواهد شد.

مطالب پیشنهادی