ناکامی سولسشر در چهارمین نیمه نهایی جام های حذفی؛

حذف شیاطین سرخ با مرد یخی

سولسشر سرمربی نروژی شیاطین سرخ با شکست ۲-۰ مقابل شاگردان گواردیولا در قالب من سیتی و حذف از مرحله نیمه نهایی کارلینگ کاپ انگلستان، برای چهارمین بار متوالی از راهیابی به فینال یکی دیگر از رقابت های حذفی بازماند تا نشان دهد که این مرد یخی و نروژی، مرد بازی های بزرگ و‌ تعیین کننده در مراحل نیمه نهایی جام هایی که در قالب رقابت های حذفی می گنجند، نیست.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اوله با تغییراتی که در ترکیب تیمش نسبت به بازی برابر آستون ویلا ایجاد کرد و‌ استفاده از بازیکنانی که ضعف های مفرطی در کارهای دفاعی در برابر تیمی با کیفیت دارند که قبلا امتحانشان را پس داده اند، برابر یک سرمربی خلاق و باهوشی بنام پپ که از گروه آنالیز فوق العاده ای بهره می بَرَد، بخوبی از آن‌مناطق (نقاط ضعف در خط دفاعی) برابر من یونایتد استفاده کرد و از دو شروع مجدد به دو‌گل ساده، اما از پیش کار شده بهره برد و بازی را برنده شد(سابقا هم پپ از شروع مجددها از اوله و از همین مناطق‌ به گل رسیده بود.)
سولسشر باید می دانست برای عبور از این مرحله طلسم شده، مقابل تیمی بازی دارد که برای غلبه بر آن، باید برنامه ویژه و خاصی طراحی می کرد، تیمی که روز بروز به انسجام تیمی، نظم تاکتیکی و ثبات در ترکیبِ رسیده است؛ پس، هر دو مربی می دانستند کمترین اشتباه در چنین دیدار حساس و‌مهمی، تاوان سنگینی نیز درپی خواهد داشت، که سولسشر و شاگردانش آن را پرداخت کردند.

نتایج سینوسی و‌ نوساناتی که در بازی های منچستر یونایتدِ سولسشر در طول چند فصل اخیر و‌ حتی فصل جاری به چشم‌ می خورد، نشان می دهد که سولسشر هنوز به یک مربی پخته، بازیخوان و روانشناسی در حد و اندازه تیم صاحب نامی چون منچستر سرخ، نرسیده است.
سولسشر با واگذاری بازی نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس(کارلینگ کاپ) به پپ و‌ شاگردانش آنهم برای چهارمین مرتبه پی در پی برای رسیدن به فینال جام های حذفی در آخرین گام به سد و‌ مانع محکمی خورد که بخوبی خود را آماده چنین دیداری کرده بود. بقولی سولسشر یک قدم کم آورد و نتوانست به همراه من‌یونایتد برای اولین بار حضور در بازی نهایی یک جام حذفی را تجربه کند.
سولسشر در ابتدا در مرحله نیمه نهایی لیگ کاپ انگلیس(جام اتحادیه) در فصل۲۰/ ۲۰۱۹ بازی را به همشهری اش، من سیتی واگذار کرده بود.
آنگاه درهمان فصل۲۰/ ۲۰۱۹ باز هم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی( اف ای کاپ) انگلستان بازی را به چلسی باخت و حذف شد.
سولسشر در مرحله نیمه نهایی یورولیگ نیز با شکست برابر شاگردان لوپتگی در قالب تیمی مختصص در این‌ رقابت ها( سویا) از رسیدن به بازی فینال باز ماند تا نشان دهد که درچنین دیدارهایی مطلقا از تجارب گذشته اش درسی نگرفته و همچنین، برنامه و‌ استراتژی مشخص و از پیش تعیین شده ای برای چنین رقابت هایی ندارد و‌ همه چیز را به شانس و اقبال واگذار کرده است.
تیم سولسشر با مغلوب شدن در بازی شب گذشته مقابل تیم پپ طی دو سال متوالی در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال ناکام ماند تا برای چهارمین مرتبه با حذف متوالی در نیمه نهایی در تمامی رقابت های حذفی، سرمربی نروژی نشان دهد که این مربی یخی حداقل در چنین رقابت هایی تخصص لازم را ندارد و‌ نمی تواند جانشین خلفی برای سر الکس فرگوسنی باشد که بارها و بارها چنین عناوینی را به ویترین افتخارات شیاطین سرخ اضافه کرده است.
چنانچه سولسشر یک جام را برای من یونایتد کسب کند، احتمالا ذهنیت قهرمانی را مجددا در کلیه بدنه تیمی تزریق خواهد کرد. زیرا همواره آمال و‌ آرزوهای هواداران شیاطین سرخ کسب جام های مختلفی است که سالهای سال آن را با سر الکس کبیر و تکرار نشدنی تجربه کرده بودند.

چنانچه سولسشر درفصل جاری نتواند عنوان قهرمانی و‌ یا جامی برای هواداران من یونایتد کسب کند، آخرین سال فعالیت خود را در اولد ترافورد سپری خواهد کرد و قطعا بیش از پیش به درب های خروجی باشگاه نزدیک تر می شود.

امین یزدانی.

مطالب پیشنهادی