نمایندگان سازمان ملل و مسئولانی از عراق اواخر آذر به خوزستان سفر می کنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نمایندگان سازمان ملل و مسئولان کشور عراق برای رسیدگی به وضعیت کانون های گردو غبار موجود در ۲ کشور و بررسی وضعیت تالاب هورالعظیم به خوزستان سفر می کنند

نمایندگان سازمان ملل و مسئولان کشور عراق برای رسیدگی به وضعیت کانون های گردو غبار موجود در ۲ کشور و بررسی وضعیت تالاب هورالعظیم به خوزستان سفر می کنند.
قرار است نشست مشترکی بین برخی مسئولان ۲ کشور ایران و عراق با حضور نمایندگان سازمان ملل UNDP و وزارتخانه های مرتبط در راستای انجام هماهنگی لازم و برنامه ریزی برای حفاظت توسعه پایدار تالاب هورالعظیم و رسیدگی به کانون های گردو غبار در ۲ کشور در اواخر آذر امسال برگزار شود.
در این سفر سه روزه مقامات شرکت کننده نشست هایی با دستگاه های مختلف اجرایی و نظارتی برای بررسی مشکلات و ارایه پیشنهادات در خصوص رفع بحران گردو غبار و تامین حقابه تالاب هورالعظیم که بطور مشترک در کشورهای ایران و عراق واقع شده برگزار می کنند.
همچنین در این سفر سه روزه مقامات عراقی از تالاب هورالعظیم و دایک مرزی دیدن می کنند.
تیر امسال نیز رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده مقیم سازمان ملل به همراه یک هیات ۳۰ نفره از کانون های گردو غبار شرق و جنوب شرق اهواز دیدن کردند.
تالاب هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین، در جنوب غربی کشور، در مرز عراق قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو سوم آن در عراق است.
از سال ۸۷ حدود هشت هزار هکتار از زمین های این تالاب برای ۳۰ سال به وزارت نفت برای انجام عملیات اکتشاف و بهره برداری نفت واگذار شد که تخریب های بسیاری را برای این تالاب به دنبال داشته است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.