پیام مشاورجوان استانداری گلستان درپی قهرمانی استقلال خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: علی نصیبی مشاورجوان استانداری گلستان نوشت:

قهرمانی غیرقابل باور استقلال خوزستان با کار بزرگ عبدالله ویسی و نتیجه ای برای همه جوانان ایران

امروز تیم فوتبال استقلال خوزستان با سرمربیگری عبدالله ویسی در حالی قهرمان ایران شد که شاید در ابتدای فصل با توجه به اسامی بازیکنان و کادر فنی و سابقه تیم های حاضر در لیگ برتر ایران کسی کمترین شانسی برای استقلال خوزستان عبدالله ویسی قایل نبود.

شاید بسیاری از علاقمندان جوان و نوجوان فوتبال عبدالله ویسی را در سال های بازیش به یاد نمی آورند اما نگارنده و بسیاری از هم نسلان شاید دورترین خاطره ای که از ویسی به یاد داریم گریه های وی در سال ها قبل در گزارشی که نود آن زمان از او پخش کرده بود است.

او در اصفهان بازی می کرد و به عنوان بازیکنی شهرستانی به تیم ملی دعوت شده بود. گویی ویسی تا ساعات قبل از اعزام تیم ملی فوتبال به تورنمنتی که به یاد ندارم کدام بود، در لیست سرمربی تیم ملی بود و حتی کت و شلوار فرم برایش دوخته شده بود و البته پارچه تبریک بر سر درب خانه شان نصب شده بود، اما در آخرین لحظات او را از لیست خارج کرده بودند و بازیکنی از تیمی بزرگ را به جای او راهی فرودگاه کرده بودند.

آن شب در سال های دور ۹۰ در قسمتی کوتاه ویسی را نشان داد که مظلومانه می گریست و با هق هق از اینکه روی بازگشت به خانه و محلش را ندارد می گفت. آن برنامه ۹۰ و گریه های ویسی را همچنان به یاد دارم.

سال ها گذشت و گذشت و ویسی را بعد از مدتها در کسوت سرمربی در فوتبال ایران دیدیم در حالی که موهایش ریخته بود و … اما همچنان لهجه شهرستانی و ته چهره فردی سختی کشیده را داشت.

ویسی سرمربی شده بود، سرمربی در لیگ برتر ایران اما عمدتا در تیم های درجه دو و بازیکنان عمدتا جوان و بی نام و نشان.

لیکن گویی ویسی که نسبش نه به اهل سرمایه می رسید و نه انسان های باپشتوانه قدرت در فوتبال ایران، تلاش می کرد و می کرد و در این بین سعی می کرد با آن جوان های بی نام و نشان عقب ننشیند.

نباید انگار کرد که در این میان کسی ویسی را جدی نمی گرفت و بیشتر نگاه به او حالت طنز داشت تا باور شدن او.

اما ویسی از پا ننشست و امسال کاری کرد کارستان، او استقلال خوزستان را که در پلی آف در لیگ برتر ایران ماند با تعدادی جوان بی نام و نشان قهرمان ایران کرد.

آنان که اهل ورزشند می دانند که برای بالانشین نگاه داشتن تیمی در لیگ برتر به غیر از توانایی های فنی، باید اهل مدیریت باشی، آشنا به روانشناسی، جامعه شناسی و … .

ویسی اما فردی که روزی بیرحمانه در هنگام بازیگریش در فوتبال ایران با او برخورد شد، مربی که هیچگاه در لیگ برتر جدی گرفته نمی شد، تیم کم نام و نشان استقلال خوزستان را که شاید در خوزستان نیز در حضور فولاد پرمهره و استقلال اهواز ریشه دار جدی گرفته نمی شد، قهرمان ایران کرد تا نشان دهد با تلاش و استقامت و اراده و پشتکار می توان ناممکن ها را ممکن کرد.

آنچه درباره اتفاقات امروز فوتبال ایران و بیش از همه عبدالله ویسی گفتیم، برای حصول یک نتیجه برای نسل جوان بود که؛ اگر شما را باور نداشتند، اگر شرایط برای موفقیت شما مهیا نبود، اگر زمین و زمان بر علیه شما بود، و …. عقب ننشینید، تلاش کنید، به خدا توکل کنید و با اراده تان و در راستای رسیدن به هدف بزرگی که دارید کوشش کنید، مطمین باشید رویاهایتان تحقق پیدا می کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.