پروانه سلحشوری: میثاق نامه امید شامل ۱۲۶ بند است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: خانم دکتر پروانه سلحشوری نماینده منتخب تهران پیرامون مجلس دهم و ترکیب آن اظهار داشتند :خوشبختانه مجلس دهم مجلس معتدلی خواهد بود.

از طرفی با توجه حضور اکثریتی افراد لیست امید در مجلس آتی باید عرض کنم ما قبل ازانتخابات علاوه بر بر میثاق نامه امید شورای محترم عالی برنامه راهبردی را در اختیار کاندیدای محترم گذاشته که شامل ۱۲۶ بند است که این بندها شامل تمام مسائل سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،زیست محیطی و غیره می شود. که همین برنامه م یتواند در راستای پیشبرد رسالت نمایندگی بسیار مثمر ثمر واقع گردد.زیرا هدف این برنامه صرفا کار در مجلس بدور از تنش های سیاسی است و به نوعی به عملگرایی میپردازد و انشالله مجلس دهم ،مجلس تنش زدایی خواهد بود.

خانم دکتر سلحشوری در پاسخ به عدم کارشناسان اقتصادی در لیست امید گفت:حوزه اقتصادی همچون حوزه های دیگر علمی پیچیدگیهای خاص خود را دارد و وظیفه نمایندگان استفاده از مشاوران و کارشنان خبره اقتصادی در این حوزه است هر چند ما در بین منتخبان محترم لیست امید در شهرستانها متخصصین اقتصادی خوبی داریم که قطعا کمیسیون اقتصادی قوی را تشکیل خواهند داد.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم به رسالت مردم مدارانه نمایندگان اشاره کرد و گفت:این رسالت قطعا میبایست برپایه منافع ملی استوار باشد .ایشان پیرامون نیروهای تکنو کرات در مجلس آتی اظهار داشتند:تکنو کرات بودن بد نیست .تکنو کرات ها افرادی فن سالار و عملگرایی هستند اما همه منتخبین هم تکنو کرات نیستند به عنوان مثال لیست تهران اغلب فرهنگی هستند اما در لیست شهرستانها تکنو کرات های زیادی وجود دارد.

ود من به شخصه به کمیسیون فرهنگی و آموزش علاقه دارم و اولین انتخاب من کمیسیون آموزش خواهد بود و ورود به مسئله ورزش و وافزایش تفریحات سالم و بالابردن سطح شادی در جامعه را از اولویتهای پیش روی خود میدانم.

دکتر سلحشوری وجود یک مجلس قوی را نیازمند تعامل مردم دانست و گفت:همیشه نباید انتقاد را به سمت دولت و مجلس برد خود مردم هم میبایست گام به گام حرکت و به مسائل با تعامل بیشتری نگاه کنند.به عنوان مثال یکی از دلایل پسرفت جامعه مدنی ما کتاب نخواندن است که این معضل را نه میتوان به دولت و نه به مجلس مرتبط کرد.

مسئله ای دیگری که منتخب مردم تهران در مجلس دهم به آن اشاره کرد حضور پرشور زنان در مجلس آتی بود.وی در این زمینه اظهار داشت: حضور زنان در مجلس آینده را باید به فال نیک گرفت و اینکه بگوییم اقتدار مردان از بین میرود به هیچ وجه پذیرفته نیست چون زنان آگاه به پیشرفت مردان مقتدر کمک شایانی خواهند کرد و به عنوان مثال آگاهی خود من به عنوان یک زن میتواند عامل موثری در موفقیت همسر من که جزو یکدرصد دانشمند برتر دنیاست باشدبنابراین آگاهی زنان موفقیت بیشتر مردان و جامعه را شامل میگردد.

دکتر سلحشوری حملات اخیر به برجام و ریاست جمهوری را پروسه تخریب خواند و گفت این رویکرد تخریبی از سوی مخالفان رییس جمهورمحترم به منافع ملی ما ضربه خواهد زد و قرار نیست ما درمجلس این رویکرد را ادامه دهیم زیرا هدف و رویکرد ما رویکردی اصلاحی خواهد بود نه تخریبی!

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.