استاندار: تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان قانونی است/ تا کنون بیش از ۲۰۰ صفحه پاسخ داده ام

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: طرح تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در استان قانونی بوده و هیچکس نتوانسته مانع اجرای آن شود.

عبدالحسن مقتدایی سه شنبه در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان نماینده دولت و با توجه به اختیاراتی که از وزارت کشور و شورای امنیت ملی دارم، طرح تردد خودروهای پلاک اروند را در استان اجرا کردم.

وی با بیان اینکه روال قانونی این مصوبه در حال طی شدن است، افزود: این مصوبه تا کنون از سوی دولت لغو نشده و این مساله نشان دهنده درستی مصوبه و توجه دولت به خوزستان است.

مقتدایی با اشاره به تفاوت های جغرافیای مناطق آزاد با یکدیگر اظهار کرد: پاسخ دادن درباره این مصوبه از وظایف من است و تا کنون بیش از ۲۰۰ صفحه در خصوص آن جواب داده ام و محکومیتی در کار نبوده است.

به گفته وی اجرای این مصوبه در معیشت مردم خوزستان موثر بوده و باعث امیدواری مردم شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری منطقه آزاد اروند گفت: در صورتی که این منطقه به خوبی مدیریت شود تاثیر مثبت اقتصادی آن حتی به استان های همجوار نیز می رسد.

مقتدایی همچنین تحقق مصوباتی همچون طرح آبرسانی غدیر و تصفیه خانه شرق را از تعهدات دولت دانست و حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را خواستار شد.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی صبح سه شنبه برای شرکت در نخستین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان وارد اهواز شد. وی در این سفر یک روزه در شورای برنامه ریزی استان و نشست خبری شرکت کرد.

استاندار خوزستان از ابتدای انتصاب خود در سال ۹۲ طرح تردد خودروهای پلاک اروند را در دستور کار قرار داده و این امر در سال ۹۳ محقق شد. با وجود اصرار مقتدایی برخی مقامات دولتی اما مخالفت خود را بارها با اجرای این طرح اعلام کرده اند. ایرنا/*

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.