هشدار هواشناسی: بارش شدید در ۸ استان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح وضعیت بارشی کشور در روزهای آینده، از بارش شدید ۸ استان کشور در روز سه‌شنبه خبر داد و استان‌های پربارش روز چهارشنبه را اعلام کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود یک سامانه بارشی به کشور از شمال غرب و غرب کشور، ابرناکی و بارش باران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه، ۲۶ آبان، گستره بارش، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، سواحل جنوبی خزر و دامنه‌های البرز را فرا می‌گیرد، افزود: شدت بارش در این روز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه روز چهارشنبه ۲۷ آبان، علاوه بر مناطق یاد شده برای بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور نیز بارش پیش‌بینی می شود، گفت: شدت بارش در این روز در استان‌های گیلان، غرب مازندران، اردبیل، قزوین، زنجان، مرکزی، لرستان، همدان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد شدید جنوبی در سواحل دریای خزر سبب افزایش نسبی دما خواهد بود، افزود: این درحالیست که در روز چهارشنبه نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر سبب کاهش محسوس دما خواهد شد.

به گفته وظیفه، بارش در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت بارش برف و در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور به صورت رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین سواحل دریای خزر نیز در اواخر وقت روز سه‌شنبه و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهارکرد: آسمان امروز تهران، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۸ است، همچنین آسمان این استان در روز سه‌شنبه، نیمه ابری و غبارآلود، بتدریج افزایش ابر، در بعدازظهر بارش باران، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و در روز چهارشنبه، ابری و بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای به ترتیب ۱۵ و ۹ و ۱۲ و ۶ خواهد بود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.