استاندار: بزرگراه شیراز- اهواز، سال ۹۷ به بهره برداری می رسد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار فارس گفت: با تلاش و همت مدیران ارشد و مدیران دستگاه های اجرایی استان های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، بزرگراه شیراز – اهواز در سال ۹۷ آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی، در نشست مشترک با استانداران خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز گفت: طول این پروژه ۵۰۱ کیلومتر است که از این میزان ۱۹۱کیلومتر در استان فارس، ۲۰۰کیلومتر دراستان خوزستان و ۱۱۰ کیلومتر دراستان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
وی ادامه داد:تاکنون ۲۵۸ کیلومتر ازاین پروژه به اتمام رسیده،۱۵۰ کیلومتر دردست اقدام است و ۹۳ کیلومتر باقی مانده نیز در آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم تکمیل سریع بزرگراه شیراز – اهواز اضافه کرد: با افتتاح این بزرگراه، مناطق گازخیز به مناطق نفت خیز جنوب وصل می شود و جمعیت ۱۲ میلیون نفری این سه استان و همچنین استان بوشهر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
افشانی، با اشاره به اشتراکات بسیار زیاد فرهنگی و اجتماعی مردم استانهای جنوبی کشور گفت: استانهای جنوبی در طول تاریخ مراودات فراوانی با یکدیگر داشته اند و برای داشتن یک رابطه اقتصادی و فرهنگی مستحکم تر، نیاز است تا یک راه جاده ای و ریلی از شیراز به اهواز داشته باشیم.
وی بیان کرد: با راه اندازی این پروژه، دسترسی مردم در استانهای همجوار به امکانات و خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی شیراز که به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور مطرح است آسان تر خواهد شد.
استاندار فارس افزود: برای اینکه عملیات اجرایی این پروژه به دقت و سرعت بیشتری انجام شود، نیازمند مشارکت فعالانه هر سه استان هستیم.
او اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه، از منابع وزارت راه و شهرسازی و در مناطق نفت خیز نیز از منابع وزارت نفت استفاده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • جه فایده وقتی میخواید ۶ تا ۱۰ تومن عوارضی بگیرید برای هر بار رفت و آمد در این جاده . همه جاده های کشور پولی شده نمیشه تکون خورد