پاسخ به شایعات فضای مجازی؛ آیا خرمای خوزستان سرطان زا است؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در فضای مجازی تبلیغات زیادی درباره خرمای خوزستان و سرطان زا بودن آن شد در حالی که هیچ چیز دراین زمینه به اثبات نرسیده است و مردم به این اخبار غیر رسمی توجه نکنند.

دکتر حسین نیک نهاد گفت: اخباری که در فضای مجازی و از منابع غیر معتبر منتشر می شود چندان قابل استناد نیست و نباید ملاک ارزیابی شهروندان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در عین حال ما به این اخبار حساس هستیم و صحت و سقم آن را دنبال می کنیم گفت : چندی پیش فضا سازی وسیعی در باره اثرات ریزگردها بر خرمای خوزستان و بوشهر منتشر شد و اعلام شد که این خرما ها سرطان زا است، دانشگاههای این استان ها تحقیقات زیادی روی این موضوع انجام دادند و به هیچ مورد مشکوکی از سرطان زا بودن این محصولات دست نیافتند .
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیرازهمچنین گفت: سلامت غذا در دنیا، هم در کشور های صنعتی و پیشرفته و هم در کشورهای در حال توسعه، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان داشت: اهمیت سلامت در دنیا رویکرد بسیار جدی است و کارهای زیادی انجام می شود که مردم از سلامت غذای خود اطمینان داشته باشند، به دلیل اینکه بسیاری از بیماری ها با غذا و سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند.
به گفته دکتر نیک نهاد غذاهایی که در کارخانه ها تولید می شوند تحت نظارت سازمان غذا و دارو است و در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، معاونت غذا و دارو این موضوع را کنترل می کند. ایرنا/*

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.