مخالف دولت با اجرای انتخابات استانی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر ستاد انتخابات استان گفت: با توجه به آغاز روند انتخابات دولت مخالف اجرای انتخابات به‌صورت استانی است.

منطقه قزوین، فریبرز مرادی در جلسه ستاد انتخابات ابتدا به آخرین وضعیت استانی شدن انتخابات به‌صورت استانی اشاره و اظهار کرد: کار بررسی استانی شدن انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی انجام و در ادامه در صحن علنی مجلس مطرح شده و هم‌اکنون نیز جهت اعلام نتیجه نهایی در شورای نگهبان در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه دولت مخالف اجرای این طرح است، افزود: به علت اینکه فرآیند انتخابات آغاز شده و فرصت کافی برای اجرای آن وجود ندارد دولت به عنوان مخالف این طرح بحث‌هایی را در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشته است.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص شرایط احراز برای نمایندگان در این طرح گفت: کاندیداها باید بر اساس این طرح ۱۵ درصد رأی حوزه فرعی و بالاترین رای را از حوزه اصلی کسب کنند تا بتواند به عنوان نماینده وارد ساختمان بهارستان شوند.

مرادی همچنین در خصوص تجمیع هیأت اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جهت یکسان‌سازی و روان‌سازی در کار انتخابات یک هیات اجرایی تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت ستادهای شهرستانی تصریح کرد: ستادها در شهرستان‌ها تشکیل و کار انتخابات در حوزه‌های شهرستانی آغاز شده است.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری در پایان تاکید کرد: سوم تیر آخرین روز استعفای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ازپست‌ها و شغل‌های خود بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.