پزشکیان: اگر شهدا بودند اول علیه ما قیام می کردند بعد آمریکا

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وزیر بهداشت و درمان دولت اصلاحات با اشاره به توهین هایی که برخی افراد تندرو روز گذشته در جریان مراسم معنوی تشییع شهدا به برخی مقامات کشور کردند، گفت: چنین افرادی از هر فرصتی که به دستشان بیاید، به هر شکل و با هر قیمتی استفاده می کنند آن هم نه برای بهبود کشور که برای رسیدن به مقصد خودشان. وگرنه اگر بحث این چیزها است، چرا این افراد از مسائل اخلاقی و مختلف اجتماعی مثل اعتیاد، اختلاس و طلاق سخن نمی گویند.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با جماران درباره حواشی مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن که روز گذشته با شکوه هرچه تمام تر و با حضور اقشار مختلف جامعه در تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به وحدت میان دولت و ملت تاکید می کنند، این چنین علیه دولت کار کردن و برای این کار از شهدا، انقلاب و رهبری هزینه کردن، جای سوال دارد.

وی ادامه داد: گویی رسم است زمانی که مقام معظم رهبری دستوری می دهند، برخی افراد کاری ضد و خلاف آن انجام دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه بعضی از بنرهایی که در مراسم تشییع شهداء حمل می شد، عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای را خلاف خواست شهدا قلمداد می کرد، گفت: بعضی هستند که نمی خواهند دولت نه تنها در این مذاکرات که به طور کلی در اداره همه امور کشور موفق باشد؛ در نتیجه به هر قیمتی و از هر طریقی نمی خواهند بگذارند دولت در این روند به جایی برسد.

پزشکیان افزود: چنین افرادی از هر فرصتی که به دستشان بیاید، به هر شکل و به هر قیمتی استفاده می کنند آن هم نه برای بهبود کشور که برای رسیدن به مقصد خودشان. وگرنه اگر بحث این چیزها است، چرا این افراد از مسائل اخلاقی و مختلف اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق ندارند سخن نمی گویند.

وی با طرح این سوال که چرا نمایندگانی نظیر بنده که در مجلس نشسته و یا در جاهای مختلف مسئولیت دارند، پاسخگوی مشکلات نیستند، تصریح کرد: به نظر من، ما پیشرفتی نکرده ایم و اگر شهدا بودند شاید اول باید علیه ما قیام می کردند بعد علیه آمریکا؛ چون این روندی که ما در کشور درباره فقر، بیکاری و مسائل اخلاقی داریم نشان می دهد وضعیت بسیار بدی است و به این سادگی دنبال حل آن نیستیم.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با بیان اینکه استفاده و سو استفاده از نام شهدا برای پیگیری مقاصد سیاسی و اقتصادی کار ناپسندی است، اضافه کرد: عده ای هستند که نمی خواهند مذاکرات نتیجه بدهد و می خواهند همه این دستاوردها را نادیده بگیرند. بعضی می گویند که تحریم هیچ کاری نمی کند و از طرف دیگر می گویند که باید همه تحریم ها یکجا و به یکباره لغو شوند، یا اینکه می گویند، ما باید مقاومت بکنیم چند درصد از این افرادی که تشویق به مقاومت می کنند اجاره نشینند و یا اطرافیانشان بیکار هستند که اینگونه سخنرانی کرده و مردم را تحریک می کنند؟

این نماینده مجلس عنوان کرد: تعداد افرادی که بین مسئولان در سختی اند خیلی کم است. به هر حال ما انقلاب کردیم تا مشکل مردم را حل کنیم، هرچند باید با آمریکا هم بجنگیم، ولی هدف از جنگ با آمریکا رفع  ظلم و ستم است نه اینکه مشکلات جامعه خودمان بماند و نتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم و بعد با دولت هم در بیفتیم به این بهانه که می خواهیم با آمریکا بجنگیم.

وی باب شدن توهین به مسئولان عالی و سران قوا را کاری بسیار ناپسند خواند و گفت: چنین چیزی از سوی هیچ گروهی پذیرفته نیست و حتی خداوند هم به صراحت در قرآن می فرمایند” وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذَلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّهٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُم بِمَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ” یعنی  و آنهایى را که جز خدا مى‏ خوانند دشنام مدهید که آنان از روى دشمنى [و] به نادانى، خدا را دشنام خواهند داد. این گونه براى هر امتى کردارشان را آراستیم. آن گاه بازگشت آنان به سوى پروردگارشان خواهد بود، و ایشان را از آنچه انجام مى ‏دادند آگاه خواهد ساخت.

پزشکیان در پایان یادآوری کرد: چنین عمل کردن نه تنها خلاف ارزش های دینی و ملی ماست که به هیچ وجه قابل قبول نیست. ما اگر دنباله رو خط امام هستیم باید با خودمان فکر کنیم که آیا امام از این موارد رضایت داشتند یا ضد اینها عمل می کردند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.