نامه مدیرعامل شرکت نفت به ابتکار پس از پلمپ شدن میدان یاران: از این موضوع به سادگی نخواهیم گذشت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با بیان این‌که به شدت با فعالیت‌هایی که موجب تخریب محیط زیست شود مخالف هستیم، از نامه مدیرعامل شرکت ملی نفت به رییس سازمان محیس زیست به دلیل توقف فعالیت توسعه‌ای در میدان یارانه شمالی خبر داد و گفت: از این موضوع به سادگی نخواهیم گذشت.

عبدالرضا حاج حسین‌نژاد، با بیان این‌که بنا به اعلام رییس سازمان محیط زیست یکی از منابع بروز گرد وغبار و یا ریزگردها، تالاب‌های خشک شده یا در حال خشک‌شدن هستند، اظهارکرد: از نیمه‌ سال گذشته برای بازگشایی آب روی هورالعظیم تلاش‌هایی آغاز شده و اکنون حوضچه دوم نیزآبگیری شده است.

وی با اشاره به اظهارات رییس سازمان محیط زیست مبنی بر این‌که وضعیت بسیار بهتر شده، افزود: تلاش برای کاهش گرد‌وغبار از طرف دولت همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به دریافت نامه‌ای از معاون سازمان محیط زیست مبنی بر تشکر از شرکت متن به دلیل فعالیت‌های محیط زیستی در منطقه غرب کارون اشاره و خاطرنشان کرد: پاسخ مدیر محیط زیست به استان خوزستان و همچنین استاندار خوزستان را داده‌ایم و همواره در جلسات با متخصصان شرکت می‌کنیم.

حسین‌نژاد با اشاره به این‌که عملیات حفاری در میدان یاران شمالی در ۵۰ متری مرز صورت می‌گیرد، تصریح کرد: توقف عملیات توسعه‌ای در این میدان ظلم به کشور بوده و باعث عقب‌ماندگی نسبت به کشورهمسایه می‌شود. ضمن این‌که براساس مصوبه‌ دولت اگر اختلافی بین دو شرکت دولتی وجود دارد باید بین خودشان حل شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با بیان این‌که تاکنون میلیارد‌ها تومان برای فعالیت‌های محیط زیستی در منطقه غرب کارون هزینه شده است، گفت: باید هسته محیط زیستی در استان ایجاد شود تا از ماهیگیری و همچنین خشکاندن هور‌العظیم برای عملیات کشاورزی جلوگیری شود.

وی با انتقاد نسبت به این‌که اداره محیط زیست استان خوزستان افراد واجد‌ شرایط را برای ایجاد این هسته محیط زیستی معرفی نکرده است، گفت: چهارشنبه این هفته جلسه‌ای را با حضور استاندار خوزستان در منطقه خواهیم داشت تا این مشکل برطرف شود.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.