افزایش ۱۳ نفری نمایندگان مجلس خبرگان/ افزایش تعداد نمایندگان خوزستان از ۶ به ۷ نماینده

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه که در ساختمان مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد اظهار داشت: جلسه هیات رئیسه خبرگان صبح دیروز ۲۶ فروردین ماه در دبیرخانه تهران برگزار شد که اولیت دستور آن در خصوص افزایش تعداد نمایندگان بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در این جلسه طرح افزایش ۱۳ نفری نمایندگان از ۸۶ نفر به ۹۹ نفر پس از وصول نامه دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید. وی با بیان اینکه جلسه بین الاجلاسی خبرگان رهبری در روز ۲۱ خرداد سال جاری در محل دبیرخانه در تهران برگزار می‌شود خاطرنشان ساخت: تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان تهران از ۱۶ نفر به ۲۰ نفر، در خراسان رضوی و خوزستان از ۶ نفر به ۷ نفر، در اصفهان از ۵ نفر به ۶ نفر، در آذربایجان غربی از ۳ نفر به ۴ نفر، در سیستان و بلوچستان از ۲ نفر به ۳ نفر و در البرز از یک نفر به ۲ نفر افزایش خواهد یافت.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به مخالفت‌ برخی افراد با عملکرد نمایندگان خبرگان رهبری گفت: وظیفه مجلس خبرگان رهبری بی طرفی و تخریب نیست، بلکه باید واکنشی درخور داشته باشد. امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: وقتی مجلس خبرگان با رهبری شایسته مواجه باشد، وظیفه دارد که از او حمایت کند.

وی با بیان اینکه حمایت مجلس خبرگان از رهبری شایسته نظام بغض دشمنان را در پی داشته است، گفت: اگر اعضای خبرگان ذره‌ای با نظام زاویه پیدا کند، حتماً معاندین می‌پسندند و حتی به حمایت از خبرگان برمی‌خیزند. آیت‌الله خاتمی در پایان خطاب که افرادی به آنان را «خودی» نامید اظهار داشت: به صراحت عرض می‌کنم، مخالفت خودی‌ها با رهبری خردورزانه نیست چرا که یک سرمایه اصیل و ریشه دار دچار تخریب می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.