سید شکرخدا موسوی: استیضاح وزیر نفت را کلید زده ایم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس با اعلام خبر استیضاح وزیر نفت اظهار داشت:استیضاح وزیر نفت را کلید زده ایم و در هفته ای که گذشت نمایندگان مجلس استیضاح وی را امضا کرده اند چرا که امروز وزارت نفت در ضعیف ترین دوران خود در تاریخ این وزارت خانه است.

وی ادامه داد:در هر دوره ای که زنگنه وزیرنفت می شود قیمت نفت به پایین ترین قیمت می رسد هم در دوران خاتمی ما شاهد این کاهش قیمت بودیم هم در دوران روحانی که وی مسئولیت دارد.

رئیس فراکسیون نفت، گاز و پتروشیمی  تاکید کرد:متاسفانه زنگنه با عربستان و ترکیه همنوا می شود عملا در جریان اوپک خنثی عمل کرد و هیچ تلاشی برای اینکه قیمت نفت با این سرعت سقوط نکند از خود نشان نداد.

وی اضافه کرد:زنگنه وزارت نفت را به یک وزارت کاملا وابسته به بیگانگان تبدیل کرده است آن هم درست در زمانیکه از طرف مقام معظم رهبری این همه بر سر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید می شود عملا در وزرات نفت هیچ بوی از اقتصاد مقاومتی به مشام نمی رسد.

 سید شکرخدا موسوی تصریح کرد:در حفاری شمال و جنوب ۲۲ دکل دریایی حفاری داریم در حالیکه در حفاری در دنیا جزو ۵ کشور دنیا هستیم اما متاسفانه طی چندماهه گذشته به دلیل نفوذ مدیرانی که گرین کارت انگلیسی دارند و متهم به داشتن تابعیت دوگانه هستند ۱۶ دکل را به شرکت های چینی و هندی واگذار کردند.

وی افزود:با این واگذاری عملا ۲-۳ هزار نفر را بیکار کرده اند همین الان شرکت های “سحر یک” و “سحر دو” که از افتخارات حفاری ما در دریا هستند بیکار می باشند و به اینها در دریا کار نمی دهند.

موسوی با اشاره به یکی دیگر از دلایل استیضاح عنوان داشت:در طول این دو سه سالی که زنگنه وزیر نفت است توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها متوقف شده است و با سرعت بسیار پایینی این کار انجام می شود.

رئیس فراکسیون نفت، گاز و پتروشیمی  با اشاره به ضعف وزارت نفت در پارس جنوبی گفت:اماراتی ها با سرعت بالایی در حال بهره برداری از میادین مشترک هستند و ما خیلی کند عمل می کنیم یکی از پالایشگاه های بزرگ ما در پارس جنوبی در دولت قبل ۹۴ درصد آماده شده بود در طول ۲ سال گذشته فقط ۲درصد پیشرفت داشته است که اقای جهانگیری هم در این خصوص تذکر دادند.

وی ادامه داد:ما در پارس جنوبی هیچ موفقیتی نداشتیم  فقط شاهد بلوف و شعارهای سیاسی زنگنه هستیم  زنگنه و تمیش در وزارت نفت منتظرند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه می شود یعنی مرعوب جریان سیاسی شده اند و عملا خلاف فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر استحکام درون زای کشور عمل می کنند.

موسوی با اشاره به یکی دیگر از دلایل استیضاح خاطر نشان ساخت:وزیر نفت یک آدم معلوم الحالی را به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی نفت انتخاب کرده است که یک بازنشسته وابسته به جریانات سیاسی است  این شخص دارد هواپیمایی نفت را به نابودی می کشاند.

نماینده اهواز گفت :در روزهای گذشته برخی نمایندگان خوزستان مصاحبه کرده اند که مجمع نمایندگان خوزستان با استیضاح وزیرنفت مخالف است در حالیکه این خبرکاملا کذب است تا امروز بنده،دارایی نماینده اندیمشک،نوری نماینده شوش و درویش پور نماینده ایذه و باغملک از  نمایندگان استان خوزستان پای این استیضاح را امضا کرده ایم.

وی ادامه داد:اگر نمایندگان خوزستان ذره ای عِرق خوزستان دارند باید هر ۱۸ نفر این استیضاح را امضا کنند خصوصا ۷ نفری که در کمیسیون انرژی هستند چرا که همین امروز ۲۷۰۰ خوزستانی در حفاری شمال بیکار شده اند.

رهیاب/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.