خوزستان مرکز ثقل سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: خوزستان مرکز ثقل سرمایه گذاری های دولت و نظام بوده و در تمام شئونات توسعه اقتصادی کشور، این استان دارای توانمندی بسیار بالایی است.

مسعود سلطانی فر  روز جمعه در آیین ثبت ملی نرگسزارهای بهبهان، خوزستان را از گنجینه های بسیار ارزشمند کشور در ابعاد مادی و معنوی قلمداد کرد .

وی افزود: برای حل مشکلات استان و مردم و استیفای حقوق آنان از تمام ظرفیت ها، ارتباطات و توانمندی های کشور بهره گرفته شده است و در این راستا استاندار و مدیران استانی خوزستان تلاش مضاعفی دارند.

وی ادامه داد: بهبهان دارای ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار ارزشمندی است و مسوولان استان و این شهرستان باید نگاه جدی تر و پر معنا تری برای توسعه بخش گردشگری آن داشته باشند.

معاون رییس جمهوری، حوزه گردشگری را زمینه ساز توسعه قلمداد کرد و افزود: برای ایجاد زیرساخت ها در این بخش باید سرمایه گذاری اصولی انجام شود.

وی تاکید کرد: باید به سمتی برویم که سرمایه گذاری زیرساختی از جمله هتل و رستوران برای سهولت جذب گردشگران آماده و از گنج گردشگری در ابعاد مختلف استفاده شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به جشنواره گل نرگس بهبهان اضافه کرد: اگر برای این جشنواره برنامه ریزی صحیح و اصولی انجام شود با توجه به اراده ای که در مدیران استان وجود دارد اقتصاد استان متاثر و متحول از حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

وی با بیان این که بهبهان سابقه چهار تا پنج هزار ساله تاریخی دارد گفت: وجود این ظرفیت ها، مردم بسیار خوب و اصیل و میهمان نواز ظرفیت خوبی را برای توسعه صنعت گردشگری فراهم کرده که این می تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با پرورش گل نرگس و توسعه سطح زیر کشت آن می توان بخش اقتصاد کشاورزی را در حوزه گل و گیاه فعال کرد و جذب گردشگران داخلی و خارجی را توسعه داد.

وی افزود: جشنواره گل نرگس که امروز به طور رسمی ثبت ملی شد باید در سال های آینده به صورت هفتگی برگزار شود چرا که فرصت بسیار ارزشمندی در حوزه اقتصاد و فرهنگ است و می تواند در توسعه شهرستان بهبهان گام مهمی باشد.

وی ثبت ملی نرگسزارهای بهبهان را به مردم این شهرستان تبریک گفت و افزود: امسال دو اثر ملی در بهبهان ثبت شد که یکی سبزه زارهای گل نرگس به عنوان میراث طبیعی و دیگری ثبت آیین معنوی سینه زنی ‘سه سنگ’ است.

سلطانی فر افزود: در آینده نزدیک هم ثبت آیین معنوی هدیه هشت هزار شاخه گل نرگس به مرقد مطهر علی ابن موسی الرضا را داریم که این یک عنوان میراث ناملموس در کشور است.

وی گفت: با وجود تمام تحریم ها و فشارها توانسته ایم به عنوان ملتی سربلند و سرافراز و قدرتمند عرض اندام کرده و عقب ماندگی دو قرن گذشته را جبران کنیم.

وی در ادامه به ذخایر میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: طبق بررسی های موجود نزدیک به یک میلیون سایت تاریخی در کشور وجود دارد که به مرور این محوطه ها کاوش و حفاری می شوند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: تاکنون ۳۲هزار سایت، مکان و محوطه تاریخی از دل خاک بیرون آمده و مرمت و بازسازی شده اند.

وی افزود: در خوزستان،دو اثر تاریخی چغازنبیل و سازه های آبی شوشتر را به عنوان دو اثر ثبت یونسکو داریم و امسال هم محوطه تاریخی شوش به عنوان نامزد ثبت یوسنکو است که امید می رود به ثبت برسد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان هم در این آیین خواستار آغاز کاوشگری شهر تاریخی ارنجان، ایجاد بازارچه صنایع دستی اعم از عبابافی، نمد بافی، گلیم بافی، مرمت و نگهداری راسته بازار بهبهان( با قدمت ۸۰۰ساله) و بافت قدیمی بهبهان به عنوان پایگاه گردشگری کشور شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.