ایران با گل سردار آزمون در نیمه دوم عراق را در دیداری دوستانه از پیش رو برداشت.

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ایران با گل سردار آزمون در نیمه دوم عراق را در دیداری دوستانه از پیش رو برداشت.

برد ایران در شرایطی به دست آمد که کارلوس کی‌روش در بازی مقابل عراق با نفرات ذخیره به میدان رفته بود.اما بازیکن های جانشین با نمایشی محکم و قدرتمندانه از سد عراق گذشتند. ایران اگرچه در دقایق پایانی با چند تعویض بازیکنان اصلی را به میدان آورد اما آنچه که در طول بازی رخ داد، این بود که جوان های ایران به شدت صاحب کیفیت و قابل تکیه هستند.ایران در شرایط فعلی تیم تر از همیشه به نظر می‌ رسد و همین موضوعی است که می‌ تواند ما را به جام ملت های آسیا امیدوارتر کند.

ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند (۶۰ محسن فروزان)، مهرداد پولادی، مرتضی پورعلی گنجی، هاشم بیگ زاده، وریا غفوری (۶۸ آندرانیک تیموریان)، امید ابراهیمی (۸۲ نکونام)، وحید امیری،‌ رامین رضاییان،‌ سروش رفیعی (۶۸ جهانبخش)،‌ سردار آزمون (۷۴ قوچان نژاد)، کریم انصاری‌فرد (۷۹ دژاگه)
سرمربی: کارلوس کی‌روشگل: سردار آزمون ۵۶ برای ایران
اخطار: سردار آزمون ۳۳ از ایران و احمد ابراهیم ۴۱ از عراق

ایران در این مسابقه با ترکیب ۲-۴-۴ پس از مدت‌ها از دو مهاجم نوک استفاده کرده است. به نظر می رسد از جمع بازیکنان فعلی، تنها مهرداد پولادی بازیکن ثابت تیم ملی در جام جهانی باشد. کی‌روش در این مسابقه از پورعلی‌گنجی و بیگ‌زاده در قلب دفاع استفاده کرده که همین مساله نشان می‌دهد این مسابقه را چندان جدی نگرفته است.

اتفاق ویژه:
درگیری دقایق آخر بین اشکان دژاگه و بازیکن عراقی دقیقا شبیه اتفاقی بود که در بازی ایران و کره رخ داده بود زمانی که دژاگه با بازیکن کره درگیر شد و آندو به حمایت او وارد زمین شد. این درگیری البته آنقدرها مثل بازی کره ادامه دار نبود.

 

شرح گل:
۱ ـ ۰ (ایران): سردار آزمون مهاجم جوان تیم‌ملی در دقیقه ۵۶ با پای چپ دروازه عراق را باز کرد. آزمون با جا گذاشتن دفاع حریف و یک استارت ۳۰ متری به شکلی فوق العاده با پای راست دومین گل ملی خود را در دومین بازی متوالی به ثمر رساند.

بهترین بازیکن: سردار آزمون گلزن جوان ایران باز هم فوق العاده بازی کرد و نتیجه این مسابقه را به سود ایران رقم زد. گل سردار از گل هایی است که کمتر در فوتبال ایران می‌ بینیم.

دقایق حساس:
دقیقه ۲۲: ضدحمله برق آسا و کار فوق‌العاده تیم ایران، وحید امیری را با دروازه‌بان حریف تک به تک کرد، اما شوت امیری در شرایطی که می‌توانست به گل اول بازی تبدیل شود، راهی به دروازه عراق نیافت.
دقیقه ۴۱: شوت امیری و دفع ناقص دروازه‌بان عراق فرصت خوبی را نصیب وریا غفوری کرد، اما غفوری توپ را از دو قدمی به بالای دروازه زد.
دقیقه ۶۲: یونس محمود کاپیتان تیم‌ملی عراق پنالتی اهدایی داور استرالیایی را از روی دروازه ایران به اوت فرستاد. این پنالتی در شرایطی برای عراق به دست آمد که به نظر نمی‌ رسید برخورد توپ با دست پولادی زمین خورده هند باشد. با بی دقتی کاپیتان عراق محسن فروزان دروازه‌بان جدید تیم‌ملی از دریافت گل خورده در اولین دقیقه حضور در ترکیب تیم‌ملی در اولین بازی رسمی نجات پیدا کرد.
دقیقه ۶۴: حرکت یونس محمود و ضربه او با برخورد به تیرک دروازه ایران با دفع سرآسیمه مدافعان به اوت رفت.
دقیقه ۶۷: توپ دزدی کریم انصاری فرد کاپیتان امروز تیم ملی و مانور او در پشت محوطه جریمه با ضربه آرامش از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه عراق نیافت.

حواشی:
*گزارشگر بازی ضرغام اسماعیل مدافع تیم ملی عراق را بارها به اشتباه با نام مروان حسین معرفی کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.