مدیرکل صداوسیمای اصفهان: جوانان اخبار BBC را می‌پذیرند، اخبار ما را نه!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان گفت: رسانه‌ها نقش مؤثر و مهمی در شکل‌گیری افکار عمومی دارند و وقف که یک امر مقدس دینی است، می‌طلبد که رسانه‌ها در این زمینه آگاهی‌رسانی انجام دهند.

به گزارش ایسنا، کلباسی امروز (یکشنبه) در همایش “وقف، احسان ماندگار” وقف و رسانه با بیان اینکه رسانه‌ها در دنیا نقش مهم استراتژیکی دارند و بسیاری از برنامه‌ریزی‌هایی که توسط رسانه‌ها به ویژه در مبحث وقف انجام می‌شود، در شناخت و آگاهی مردم از وقف مهم است، اظهار کرد: بسیاری از موضوعات جامعه ساخته ذهن رسانه‌ها هستند و یکی از این موضوعات مسأله وقف است.

وی با بیان اینکه متأسفانه وقتی در دانشگاه‌ها به جوانان می‌گوییم که رتبه علمی کشورمان در جایگاه دوازدهم جهان است، قبول نمی‌کنند، افزود: آن‌ها اخبار BBC را می‌پذیرند اما اخبار داخلی کشورمان را قبول نمی‌کنند. مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با بیان اینکه ۱۷ هزار شبکه تلویزیونی در ایران وجود دارد، اضافه کرد: رسانه‌ها نقش مؤثر و مهمی در شکل گیری افکار عمومی دارند و وقف که یک امر مقدس دینی است، می‌طلبد که رسانه‌ها در این زمینه آگاهی رسانی انجام دهند.

کلباسی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند مردم را تشویق کنند تا وقف‌های جدیدی انجام دهند و وقف‌هایی که کاربری ندارند را می‌توانند رسانه‌ها اطلاع رسانی کنند تا مجدداً وقف جدیدی بر آن‌ها صورت نگیرد. وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در معرفی چهره‌های ماندگار واقف دارند، تصریح کرد: خوشبختانه اولین بیمارستان وقفی در اصفهان که بیمارستان نور است، توسط یک واقف، وقف شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.