آیت‌الله موسوی جزایری: مسئولان، هویزه را به جایگاه قبلی‌اش بازگردانند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: هویزه باید به جایگاهی که در سالیان و قرن‌های گذشته بود برسد و مطمئنا مشکلات این منطقه با پیگیری مسئولان رفع خواهد شد.
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در حاشیه سمینار ائمه جمعه استان خوزستان که با رویکرد تحقق شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری در شهر هویزه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و بیان سجایای اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، این حضرت را سیده نساءالعالمین دانست و توسل به این بزرگوار را به مسئولان تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره مسائل منطقه اظهار کرد: عراق توسط آمریکا و استعمار، هدف توطئه‌های مختلف قرار گرفته و گروه تروریستی داعش نیز جهت نابودی و براندازی دولت عراق ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اضافه کرد: این سئوال پیش می‌آید که چه کسی داعش را آموزش می‌دهد؟ چه کسی آنها را ایجاد کرده و اموراتشان را پیگیری می‌کند و چه رابطه‌ای بین داعش و ترکیه وجود دارد؟!

موسوی جزایری گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای بسیاری را تقدیم نظام، انقلاب و اسلام کرده و برای دفاع از مرزهای کشورمان و مذهب تشیع، حتی در کشورهای اسلامی(مدافعان حرم) جان خود را فدای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهدای بی‌شماری را تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: در این زمینه مقام معظم رهبری فرموده‌اند «اجازه نخواهیم داد بار دیگر به حضرت زینب(س) جسارت شود».

موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری یادواره عشایر عرب خوزستان در یکصدمین سال رویارویی و ایستادگی آنان در مقابل استعمار انگلیس اشاره کرد و افزود: این همایش بسیار بزرگ و ارزشمند برگزار شد و از همه برگزار کنندگان آن تقدیر می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات شهرستان هویزه تصریح کرد: هویزه باید به جایگاهی که در سالیان و قرن‌های گذشته بود برسد و مطمئنا مشکلات این منطقه رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اضافه کرد: در گذشته حوزه علمیه این شهرستان تنها حوزه علمیه استان بود و این منطقه، محوری در علوم دینی و فقه آل محمد(ص) به شمار می‌رفت.

موسوی جزایری تاکید کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که به‌ غیر از نیروهای بومی هویزه در این شهرستان مشغول به‌کار باشند در حالی که که جوانان بومی بیکار هستند!

امام جمعه اهواز عنوان کرد: مسئولان باید با دقت و جدیت این وضعیت را رصد کرده و به موضوع اشتغال نیروهای بومی بپردازند و اگر غیر از این شود، حرام است.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.