عدم پایبندی اداره آب ناحیه جنوب شرق به تعهدات خود در هندیجان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره آبفای هندیجان گفت: مسئولان آب ناحیه جنوب شرق به تعهدات خود در زمینه تامین آب این شهرستان عمل نمی‌کنند.

حسن چرغنده در حاشیه جلسه شورای سلامت، اظهار کرد: چرا مسئولان ناحیه جنوب شرق که تعهد کرده‌اند آب شهرستان هندیجان و روستاه‌های تابعه را تامین می‌کنند به قول خود عمل نمی‌کنند؟

وی افزود: قرار بوده هر ۲۴ ساعت ۱۲ هزار مترمکعب آب به هندیجان بدهند که این میزان را به چیزی در حدود ۳ هزار متر مکعب کاهش داده‌اند.

رئیس اداره آبفای هندیجان گفت: این کار در حالی انجام می‌گیرد که آب شهرهای اطراف هندیجان به‌صورت کامل تامین می‌شود و تنها هندیجان با این مشکل روبه‌رو است.

چرغنده تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های لازم توسط این اداره، مشکل همچنان باقی‌ است و ما مجبور هستیم در موقع طغیان رودخانه با هزار زحمت و با امکانات کم، به‌طور موقت آب شرب شهرستان را بعد از یک قطعی آب ناخواسته چند ساعته و مشکلات به‌ وجود آمده برای آنان تامین کنیم.

وی ادامه داد: این اقدام با توجه به کمبود منابع مالی، برای این اداره و بهداشتی کردن آب مشکلات زیادی را به‌ وجود می‌آورد که جا دارد با توجه به مسئله آب که بعد از هوا لازمه زندگی مردم است مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: آب هندیجان باید از سه منبع تامین شود که این سه منبع عبارت از رودخانه هندیجان از چاه‌های بخش زیدون و ناحیه جنوب شرق است.

چرغنده عنوان کرد: از طریق چاه‌های بخش زیدون با توجه به شکستگی لوله‌ها که از بهبهان در مسیر به‌ وجود آمده نیاز به ورود دادستان و فرمانداری دارد و با این کار از این قسمت محروم شده‌ایم، از طرف ناحیه جنوب شرق هم تقریبا یک چهارم سهمیه را دریافت می‌کنیم و از طریق رودخانه هم در موقع طغیان با مشکل جدی تامین آب مردم مواجه هستیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب هندیجان خاطرنشان کرد: این مشکل نیاز به ورود مسئولان شهرستان در قضیه تامین آب دارد که در این جا درخواست پیگیری موضوع از طریق فرمانداری می‌شود.

این مسئول در ادامه خواستار مصوب کردن بحث تامین آب شهرستان از طریق ناحیه جنوب شرق در شورای سلامت شهرستان شد تا در مواقع طغیان رودخانه، بحرانی صورت نگیرد.

وی در پایان با گلایه از عدم تخصیص اعتبار لازم از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گفت: با توجه به حساسیت موضوع و وابستگی زندگی مردم به آب سالم، تاکنون هیچ اعتباری برای این اداره در نظر گرفته نشده که این خود مشکلاتی را برای این اداره به‌ وجود آورده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.