توقیف نفت‌کش متخلف انگلیسی یادآور پیروزی مسلمانان در صدر اسلام است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: امام ‌جمعه هندیجان گفت: پیروزی‌های رزمندگان اسلام و خبرهای خوب در مقابله با دشمنان ما را یادآور پیروزی‌های مسلمانان در صدر اسلام که چگونه مسلمانان به رهبری پیامبر مکرم اسلام (ص) در همه صحنه‌ها به پیروزی می‌رسیدند.
به گزارش عصر جنوب از بندر هندیجان، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی هندیجان در سال ۹۸ در دفتر امام‌ جمعه با حضور امام ‌جمعه، فرماندار، مسئولان و خبرنگاران برگزار شد.
در این جلسه چگونگی گرامیداشت و تجلیل از چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی و نحوه تشکیل انجمن فارغ التحصیل های دانشگاه‌ها و مهندسان که از طرح‌های امام ‌جمعه است مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالحمید حسینی امام‌ جمعه هندیجان در این جلسه اظهار داشت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروهای مؤمن نظام اسلامی با دزدی دریایی انگلیسی ها مقابله و پاسخ آن ها را خواهند داد. و همه دیدیم چگونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشتی متخلف انگلیسی را توقیف کرد. پیروزی‌های رزمندگان اسلام و خبرهای خوب در مقابله با دشمنان ما را یاد آور پیروزی‌های مسلمانان در صدر اسلام که چگونه مسلمانان به رهبری پیامبر مکرم اسلام (ص) در همه صحنه‌ها به پیروزی می‌رسیدند.
وی افزود: به میمنت و مبارکی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شاهد هستیم در ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه برپا می‌شود چهل‌ سالگی اقامه نماز جمعه را به همه ملت عزیز و مسلمان ایران تبریک عرض می‌کنم برپایی نماز جمعه و چهل ‌سالگی آن در کشور اهمیت زیادی دارد.
امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: درباره چهل‌ سالگی اقامه نماز جمعه دو برنامه کوتاه ‌مدت و دراز مدت تا پایان سال وجود دارد در کوتاه‌ مدت که ۵ مرداد ماه است برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ویزیت رایگان بیماران، مسابقات نقاشی، کتاب‌خوانی، تقدیر از خادمان و اعضای ستاد نماز جمعه، تقدیر از ائمه جمعه موقت و گرامی داشت یاد و خاطره ائمه جمعه که فقید شده‌اند.
وی گفت: تا پایان سال و در دراز مدت برنامه‌های مختلفی در گرامیداشت چهل‌سالگی اقامه نماز جمعه در کشور خواهیم داشت برنامه‌های ستاد نماز جمعه از طریق استانداری به فرمانداری‌های سراسر استان خوزستان ابلاغ شده است.
حسینی عنوان کرد: احداث مصلا نماز جمعه هندیجان یک بحث طولانی و مفصلی دارد هندیجان در قدم اول یعنی اختصاص نیافتن زمین جهت مصلا است که برای مسئولان یک شهری مانند هندیجان که زمین‌های فراوانی دارد نقطه ‌ضعفی است.
وی ادامه داد: آقایان در ۲۰ سال گذشته تاکنون نتوانستند یک قطعه زمین برای احداث مصلا اختصاص دهند در شهرستان پهناور هندیجان اختصاص یک قطعه زمین که دیگر این ‌همه زمان نمی‌خواهد.
علی بویری فرماندار هندیجان در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه به ‌صورت یک مصوبه مشخص و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود تا با توجه فرصت کم باقیمانده هر چه سریع‌تر انجام شوند.
وی افزود: برنامه‌های نماز جمعه به ‌صورت عمومی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شود، در خصوص زمین مصلا هرگونه همکاری با ستاد اقامه نماز جمعه هندیجان انجام می‌دهیم و اگر امام‌ جمعه هندیجان مکان خاصی مد نظر دارد ما پیگیری کرده تا مشکل رفع شود.

مطالب پیشنهادی