صیاد هندیجانی: مشکل تردد صیادان هندیجان هنوز حل نشده

عصر جنوب – asrejonoob.ir: یکی از صیادان شهرستان هندیجان گفت: متأسفانه مشکل تردد ما حل ‌نشده و از مسئولان شهرستان هندیجان و استان خوزستان تقاضا داریم این مشکل را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، یوسف اعتلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: متأسفانه تعدادحدوداً ۳۰۰ شناور کوچک صیادی که در تجمع روزهای گذشته شرکت کرده بودند و توسط فرمانداری و دریابانی تائید شده بودند، برای صدور دفترچه‌ تردد، مهلتی ۲۰ روزه به آن‌ها داده شده بود، اما این مهلت تمام ‌شده و مجوزی در اختیار آنها قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: از آنجائیکه روند اداری صدور مجوز، بسیار زمان‌بر بوده، هنوز موفق به اخذ دفترچه نشده‌اند و اکنون برای رفتن به دریا جلوی آن‌ها گرفته می‌شود.

وی افزود: روند اداری صدور دفترچه و آزمایش‌های صدور پلاک، بیش از ۲ ماه طول می‌کشد و در عرض ۲۰ روز، ممکن نیست کارها صورت گیرد. لذا باید فرصت بیشتری داده شود و مشکلات موتور قایق‌ها هم باید حل شود. ما موتور ۴۸ اسب بخار نداریم، در هندیجان، همه‌ موتورها ۷۵ اسب‌بخار است، لذا دریابانی باید موتور ۷۵ اسب بخار را برای صیادان تأیید کند.

وی خاطرنشان کرد: این فرصت ۲۰ روزه خیلی وقت است تمام ‌شده و پایگاه نمره ۴ از تردد این صیادان به دریا جلوگیری می‌کند. ما خواستاریم این معضل هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی گفت: صیادان هندیجانی باید چکار کنند تا بتواند در سایه نظام اسلامی راحت زندگی کنند؟

اعتلایی افزود: با مراجعه به فرمانداری هندیجان برای پیگیری موضوع تردد، این‌گونه شنیدیم که تردد به دریا امکان‌پذیر است اما صیادان چیز دیگری می‌بینند و پایگاه نمره ۴ اعلام کرده است فرصت ۲۰ روزه تمام‌ شده و صیادان حق رفتن به دریا را ندارند.

اعتلایی بیان داشت: مشکل ما هنوز به قوت خود باقی ‌مانده است و هیچ مسئولی برای کار ما پیگیری نکرده است. با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان است و قشر کم‌درآمد صیادان برای تهیه مایحتاج خود مشکل‌ دارند و عید سعید فطر نزدیک است، برای خرید، نیاز به پول ‌دارند اما اجازه رفتن به دریا برای صید ندارند. آیا مسئولان هزینه‌های زندگی آن‌ها را پرداخت می کنند؟

یوسف اعتلایی خاطرنشان کرد: همه ما مسلمان شیعه و پیرو ولایت مطلقه فقیه‌هستیم و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی امن و خوبی داریم و همه هم برادر و مؤمن هستیم اما تعجب بنده از این مسئولان است که خود را حافظ قانون و نظم می‌دانند، اما سئوال من اینجاست کجای قانون اساسی گفته است باید به صیادان هندیجان ظلم و اجحاف شود؟

لازم به ذکر است که سیدمهران رفیعی، سرپرست فرمانداری هندیجان در این زمینه در پاسخ به سئوال ایلنا گفت: شخصاً و طی جلسات مکرر، پیگیر رفع مشکل این عزیزان هستم و امیدوارم که با همکاری نهادهای مرتبط، برای همیشه مشکل صیادان هندیجان برطرف شود.

خبرنگار: مهدی صادقی

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.