مسئول نظام صنفی کشاورزی هندیجان: با انتقال آب زهره کشاورزی و دامپروری هندیجان نابود می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مسئول نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: رودخانه زهره به عنوان شریان حیاتی این شهرستان به علت سوء مدیریت و مطالعات ناصحیح سدسازی آرام‌آرام خشک می‌شود.
«فتح‌الله اللهیاری» در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: اجرای طرح انتقال آب رودخانه زهره هندیجان به استان بوشهر باعث نابودی ۵۰ هزار رأس دام سبک و نابودی بیش از ۲ هزار هکتار نخیلات می‌شود.
وی افزود: هم‌زمان با خشکی آب رودخانه زهره شهرستان عملیات برداشت آب از بالادست رودخانه زهره و انتقال آن به استان بوشهر برای توسعه کشاورزی موجب هراس نابودی و عدم خوش‌بینی نسبت به آینده کشاورزی منطقه در بین مردم هندیجان ایجاد شده است.
اللهیاری با اشاره به اجرا نشدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی مصوب سفر رهبر مقام معظم رهبری به خوزستان در هندیجان گفت: با انتقال آب رودخانه زهره هندیجان این طرح در هندیجان اجرا نخواهد شد و به این ترتیب ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزان سنددار به‌طور کامل نابود می‌شود.
مسئول نظام صنفی کشاورزی هندیجان ادامه داد: انتقال آب رودخانه زهره مشکلات فراوانی شامل از بین رفتن محیط تخم‌ریزی انواع آبزیان مرغوب در دهانه رودخانه، خالی شدن روستا‌ها در مسیر رودخانه زهره از ساکنان و هجوم به شهرهای هم‌جوار و افزایش فقر و بدبختی و ناامنی در حاشیه شهر‌ها و توسعه گرد و خاک و ریزگرد‌ها در هندیجان خواهد بود.
اللهیاری تأکید کرد: از مسؤلان کشوری، استانی و شهرستانی درخواست داریم از انتقال آب رودخانه زهره هندیجان که منبع استفاده معیشتی برای کشاورزان، دامداران و صیادان شهرستان است با کاراندیشی راه‌گشای این مشکل باشند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.