سرپرست فرمانداری: روستاهای هندیجان با تانکر آبرسانی می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: آب رسانی به هفت روستای بخش مرکزی و چم خلف عیسی در هندیجان برای مصارف روزمره به صورت هفتگی با دو تانکر آب در حال انجام است که باید با اصلاح و تامین آب شبکه روستایی اقدام به حذف تانکرها کرد.

سید مهران رفیعی شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهری و روستایی هندیجان اظهار کرد: آب روستاهای هندیجان از طریق تانکر، برداشت از رودخانه و شبکه تامین می شود که آب رودخانه برای مصرف شرب مناسب نیست و شبکه آب روستاها نیز مشکل کمبود و تامین آب دارد.
وی گفت: این شهرستان دارای ۹ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری است و آب شرب آن از سه نقطه سد آسک، چاه های سردشت زیدون و آب کارون تامین می شود.
وی افزود: بخشی از آب هندیجان نیز از طریق دستگاه های شیرین سازی آب با استحصال از رودخانه زهره به شبکه آب شهری تزریق می شود که وجود مواردی همچون خشک شدن این رودخانه و نیز شوری(EC) بالای آب این امر را مشکل ساخته است.
سرپرست فرمانداری هندیجان ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد شبکه آبرسانی شهری هندیجان قدمتی ۴۰ ساله دارد که این فرسودگی موجب هدر رفت زیاد آب می شود و نیاز به نوسازی دارد.
وی ادامه داد: انشعاب های غیر مجاز بویژه در سطح روستاها باید جمع آوری شود و کارگاه هایی که به صورت غیر مجاز اقدام به افزایش قطر انشعاب خود کرده اند باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.
وی گفت: صرفه جویی و مدیریت مصرف تنها راهکار مقابله با کم آبی در این منطقه است.
رفیعی اظهارکرد: مدیریت مصرف آب امری اجتناب ناپذیر است و دستگاه های متولی در تامین و توزیع آب با مشارکت مردم اقدامات عملی به منظور کاهش الگوی مصرف و صرفه جویی بعمل آورند.
وی گفت: مصرف آب به شیوه غیراقتصادی باعث گسترش بحران کم آبی در منطقه می شود، از همین رو نیازمند یک تغییر کلی و اساسی در الگوی مصرف هستیم.
وی افزود: تامین آب سالم و با کیفیت مطلوب برای مصارف شرب مشترکان اصلی ترین هدف ماست و باید با کلر زنی و نمونه گیری روزمره و سنجش آن با شاخص های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.