آموزش و پرورش هندیجان در همه مقاطع تحصیلی نیاز فوری به نیرو دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون پشتیبانی آموزش و پرورش  هندیجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش شهرستان هندیجان نیاز به توجه خاصی دارد و  ما با کمبود نیرو مواجه هستیم .
 
محسن محسنی ن‍ژاد معاون پشتیبانی آموزش و پرورش  هندیجان در ادامه افزود: در هر سه مقطع تحصیلی  نیاز مبرم به نیروهای بومی داریم  و نیروهای  غیر بومی بعد از مدت  کوتاهی  که تدریس را شروع می کنند در خواست  انتقالی می دهند که با رفتن آنها اداره با  کمبود نیرو مواجه می شود .
۲۰مدرسه  برای  تعمیرات به سپاه معرفی کردیم
  محسنی نژاد بیان کرد: در طرح هجرت۳ سال ۹۴  حدود ۲۰ مدرسه  روستایی و شهری به سپاه  پاسداران معرفی  شدند و در طرح هجرت۳سال ۹۳  تعدادی از مدارس شهرستان و روستا رنگ آمیزی شد و همچنین پژوهش سرای  دانش آموزای ، کتابخانه مرکزی  و آزمایشگاه واقع در بیرستان  نمونه دولتی  شهید رجایی بطور کامل مجهز  شده است و آماده خدمات رسانی برای دانش آموزان مشتاق به علم و تحصیل می باشد .
مدارس شهر و روستا هندیجان نیاز به امکانات سخت افزاری دارند
وی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۳ اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان تعدادی میز و نیمکت و رایانه در میان مدارس شهر و روستای هندیجان  توزیع کرد. و ما امیدواریم امسال هم به علت کمبود امکانات و از رده خارج شدن وسایل مستعمل تعدادی میز و نیمکت،وسایل سرمایشی و رایانه در اختیار مدارس هندیجان قرار دهند.
 وی تصریح کرد: فصل نقل و انتقالات فرهنگیان آغاز شده و همکاران فرهنگی  متقاضی  واجد  شرایط با مراجعه  به امور اداری درخواست  خود را  کتباً ارائه نمایند و  شرایط تقاضا در سایت آموزش و پرورش  هندیجان  موجود  می باشد  و در خواست همکاران مورد بررسی قرار می گیرد  و در صورتی  که در  رشته مورد نظر  از نظر  آموزش و پرورش با مازاد نیرو  مواجه باشیم  با انتقال آنها موافقت می گردد.
 محسنی نژاد اظهار کرد: وزیرآموزش و پرورش قول استخدام  ۵۰۰۰ نیرو داده است که اولویت  با فرزندان فرهنگی می باشد  وی  اعلام کرده  که سهمیه ای خاص به استان خوزستان تعلق می گیرد  ولی در حال حاضر  سامانه استخدام  هنوز فعال نیست.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش هندیجان گفت: ما در بخش ابتدایی به ۳۰ نفر  و در بخش متوسطه اول و دوم به  ۱۵ نفر نیرو  نیاز داریم که اگر این تعداد نیرو به هندیجان تعلق بگیرد مشکل ما  حل  خواهد شد.
نیاز مبرم به نیروی خدمتگزار داریم
 محسن محسنی نژاد در ادامه درباره کمبود نیروی مستخدمین مدارس این چنین گفت: به دلیل  کمبود نیروی خدماتی اکثر خدمتگزاران  هندیجان حدود  ۲ یا ۳  مدرسه را تحت پوشش خود  قرار داده اند که این  کار به کیفیت مدارس و نظافت آن لطمه  وارد کرده و  موجب نارضایتی مدیران مدارس شده است.
وی بیان داشت: ابتدای سال تحصیلی ۹۴ـ۹۳ سرانه مدارس واریز گردید و تا کنون هیچ سرانه ای  واریز نگردیده و این مورد مشکلاتی را برای مدارس بوجود آورده است که متأسفانه با این مبلغ نمی توان قبض آب،تلفن، و برق مدرسه را پرداخت کنند  و امیدواریم امسال سرانه مدارس با حل مشکلات مالی دولت پرداخت شود.
می توان این را تاکیدکرد که  سر باز معلم  ها با توجه به دوره هایی که گذرانده اند  بهترین گزینه  برای استخدام در آموزش و پرورش  شهرستان هندیجان  هستند.
محمدمهدی صادقی خبرنگارهندیجان
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.