فرماندار: ما در هندیجان بیکار نداریم/ تغییرات اساسی در هندیجان رخ داده،کسب و کار تجاری رونق دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شهرستان هندیجان در اولین نشست خبری در سال ۱۳۹۴ با خبرنگاران و اصحاب رسانه اهداف دولت تدبیر و امید را  در بخش های مختلف تشریح کرد:خدمت عزیزان ماه مبارک رمضان را تبریک میگویم انشاالله ماه پر برکتی برای شما و مسلمانان جهان باشد از تک تک خبرنگاران تشکر میکنم بابت نقل اخبار شهرستان از همکاری خوبشان با این مجموعه تشکر ویژه دارم این تعامل خوبی که بین خبرنگاران هست رو دوست داریم اول تعامل خوب و شایسته بین خبرنگاران باشد و مهم بین مسئولین و بعد بین مردم باشد.
احمد جعفری نسب در ادامه افزود: انتشار اخبار شهرستان می تواند کمک خوبی  برای دولت باشد و تاثیر گزاری آن بیشتر است.شهرستان هندیجان روی آنتن استانی و کشوری هست که بعضی دوستان به شوخی میگویند آقای جعفری در صداو سیما خوابیده این نشان دهنده آن است که ما هندیجان را خوب معرفی کردیم.در این بحثی نیست  که هندیجان واقعا حرف اول را در استان بیان  می کند.
خبرنگاران وظایف خود را به نحو احسن انجام داده اند
جعفری بیان کرد: مردم شهرستان های دیگر وقتی نام هندیجان را می شنوند میگویند کجاست شمال کشوره؟یا لاهیجانه؟ ولی الان شرایط فرق کرده است مثلا اسم شهرستان هندیجان که می آید میگویند بله فلان مطلب را درباره هندیجان که صدا و سیما نشان داده یا در خبرگزاریها و روزنامه ها منتشر شده  را دیده اند و این ثابت میکند که هندیجان از نظر جایگاه و موقعیت کشوری معرفی شده و این زحمات خبرنگاران ما میباشد که از آنها تشکر میکنیم.بنده فرماندار هستم و بالاخره روزی میروم ولی مهم آن است که خبرنگاران ما زحمت کشیدند و معرفی شهر خود را بر عهده گرفتند و الان  اسم شهرستان هندیجان که می آید میتوانند بگویند که کجاست و مردم آن چه کاری انجام می دهند و شغل آنها چیست و … .
وی تاکید کرد: هدف ما معرفی هندیجان به تمام مردم ایران است که عزیزان همچنان در حال تلاش هستند و ما تشکر ویژه داریم واقعا عملکرد خبرنگاران درست بوده و همه  ما  و مردم از آنها  راضی هستند بدلیل همکاری،هم دلی و تعامل  که وجود دارد.
ما در هندیجان بیکار نداریم هر کس میگوید بیکارم بیایید پیش ما
وی در زمینه اشتغال زایی گفت: همین بازارچه کالای ایرانیان که استقبال نشده! چرا نشده؟ مگر ما جوان بیکار نداریم؟مگر اشتغال زایی یعنی باید پشت میز بنشینی و یا اینکه در فرمانداری مشغول به کار شوی و یا اینکه در مخابرات و هلال احمر استخدام شوید؟اشتغال زایی این نیست،اما کسانی هستند که دوست دارند کار بکنند و شغل آزاد دارند درآمدشان از من که فرماندار هستم بیشتر است. بازارچه کالای ایرانیان دایر شده برای اشتغال زایی جوانان بیکار ولی متاسفانه استقبال نشده و میگویند کار نیست.بعضی از جوانان هستند بیکارند و سرگردان،ولی حاضر نیستند یک غرفه اجاره کنند و درآمد زایی کنند ولی ما که گفته بودیم هر جوانی سرمایه ندارد بیاید  ما به او وام ده میلیونی، یک غرفه و امتیاز کالای همراه ملوانان به او میدهیم و دستش را هم می بوسیم و این را عمومی  اعلام کرده بودیم دیگر از این بهتر چیست؟هر کسی مایل باشد کار کند بسم الله بگوید ولی کجایند آن جوانان بیکار؟کسی استقبال نکرده در این صورت من همین جا اعلام میکنم در هندیجان جوان بیکار نداریم.اگر کسی هست که میگوید بیکار است بیاید ما او را ببینیم. به نظر شما هندیجان چه چیزی دارد که ما از همان طریق اشتغال زایی کنیم؟هندیجان چیزی ندارد جز تجارت،کشاورزی و صیادی، نه کارخانه دارد و نه پزشکی ،در بحث سرمایه گزاری هم که مرتبط به بحث اشتغال زایی می باشد ما پیگیر هستیم. جوانان هندیجان باید به  کار تجاری و یا پرورش آبزیان روی بیاورند.و این هم واقعا دشوار است که از استان برای پرورش میگو مجوز بگیریم.
مشکلات دانشگاه آزاد هندیجان را  بصورت ویژه پیگیری می کنم
فرماندار هندیجان در پاسخ به سوالی در مورد عدم فعالیت و حضور رییس دانشگاه آزاد و حقوق بیش ار پنچ میلیون تومانی که دریافت می کند و هیچ خدمات و حضوری ندارد چنین گفت: در بحث دانشگاه آزاد، که زیر نظر فرمانداری نیست ولی اگر بخواهند رشته ها و تعداد دانشجو را ارتقا بدهند مشکلی نیست ما کمک خواهیم کرد و پیگیری  ویژه میکنیم.
وی در بحث کشاورزی گفت:منابع آب در شهرستان و بقیه نقاط کشور در سالهای آینده کمتر خواهد شد. این معضل شهرستان نیست،این خشک سالی است که اتفاق می افتد باعث شده آب شرب ما سهمیه بندی شود.دربیشتر شهرها آب یک روز درمیان به مردم آنها می دهند حال فکرش را بکنید که آب شرب اینقدر کم شده وای به حال کشاورزی و آبیاری آن.در این زمینه کشاورز باید همکاری کند و طریقه ی کشت را تغییر بدهد که بتواند اشتغال زایی از کشاورزی نیز حاصل شود.
همه باید در برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند
وی در مورد انتخابات چنین بیان کرد: همه باید آمادگی لازم را برای برگزاری  انتخابات سالم فراهم کنند.اطلاعیه هم به دست ما رسیده که باید مرحله به مرحله پیش برویم.برای همین در تهران یک همایش انجام شده و یک جلسه در استان برگزار شده بود برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات.در واقع ما آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات سالم و با امنیت را فراهم کردیم که انشاالله برگزار خواهد شد. فرمانداری برای اجرای انتخابات ۳۰ نفر از معتمدین هر جناح که باشد فرق ندارد انتخاب میکند و در اختیار شورای نگهبان قرار می دهد قطعا شورای نگهبان بین ۳۰ نفر ۹ نفر معتمد را انتخاب کرده و به ما معرفی می کند و ما هم  با رضایت مردم و نظارین شورای نگهبان انتخابات را  انشاالله برگزار خواهیم کرد.
متاسفانه مدیرکل میراث فرهنگی  خوزستان هیچ گونه همکاری با هندیجان ندارد
جعفری در مورد میراث فرهنگی و گردشگری اینگونه افزود: متاسفانه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری  با ما همکاری نکردند و مشکلات در این موضوع هنوز معطل مانده است.
بخشی از رودخانه زهره را لایروبی کردیم بازهم نیاز به لایروبی دارد
وی  در بحث رودخانه زهره بیان داشت: ما رودخانه را  لای روبی کردیم که باید از مردم شهر بپرسید که کار خوب بوده یا نه. مردم باید نظر بدهند و الحمدالله نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ عدد لنج غرق شده که شامل موتور و منبع آب است از سطح رودخانه در مسیر سجافی فرمانداری را جمع آوری کرده ایم و الان لنج ها راحت تر تردد میکنند در مسیر رودخانه هندیجان- سجافی لای روبی از طریق اداره بندر در حال انجام است. و دیگر اینکه ما میخواستیم یک روشنایی برای رودخانه انجام دهیم با همکاری اداره تعاون ولی بر عهده شهرداری گذاشتیم و اگر مردم بخواهند حساب شورای عمران باز کنند و مشارکت کنند که به نفع خودشان است.البته فعلا این حساب بسته است.و در کل ما امیدواریم مشکلات حل بشود و من احساس می کنم که آینده خوبی برای هندیجان در پیش است اگر این تعامل ها پا برجا بماند.
تغییرات اساسی در هندیجان رخ داده،کسب و کار تجاری رونق دارد
و دیگر اینکه شما اگر دقت کرده باشید چند مغازه در ترمینال باز شده، چند بازارچه دایر شده،من به شخصه دیدم که در راه هندیجان به ماهشهر یا هندیجان به دیلم چقدر ماشین با بار کولر و یخچال و غیره حمل میکنند و به خانه های خود در شهرهای دیگر میبرند،یعنی از هندیجان خرید میکنند.اما قبلا از دیلم خرید میکردند ولی حالا شرایط هندیجان ارتقاء پیدا کرده و الان از هندیجان خریدهای زیادی انجام میدهند حتی از شهرستان های دیگر به هندیجان می آیند و از هندیجان خریذ می کنند این نشان دهنده این است که هندیجان شناخته شده و در آن  تغییر و تحولی ایجاد شده است.
وی در پایان از همه خبرنگاران در جهت انتشار اخبار بخصوص خبرنگار ما تشکر و قدردانی کرد.
 
محمدمهدی صادقی خبرنگارشهرستان هندیجان
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.