مسئولان هندیجان از امتیاز مرزی بودن این شهرستان استفاده کنند

مشاور اجرایی استاندار خوزستان گفت: مسئولان هندیجان می‌توانند از امتیاز مرزی بودن این شهرستان در بخش تجارت و صادرات و واردات نهایت استفاده را ببرند.

جمال عالمی نیسی صبح امروز در جلسه شورای اداری هندیجان در محل سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: هندیجان پیشینه تاریخی ۳ هزار ساله دارد و در زمینه کشتی سازی، شیلات و کشاورزی می‌تواند بسیار فعال‌تر باشد.

وی افزود: آثار تاریخی برخی مکان‌های هندیجان نشان دهنده این موضوع بوده که کارهای خوبی در زمینه تجارت و بازرگانی شده است.

مشاور اجرایی استاندار خوزستان تصریح کرد: با استقرار بندر سجافی کارها نسبت به گذشته سازمان یافته شده و هم فرماندار و هم استاندار برای توسعه منطقه علاقه‌مند هستند.

عالمی نیسی اضافه کرد: اگر این آبراه ارتباطی که در این منطقه وجود دارد در استان‌های دیگر بود بیشترین استفاده را در سطح استان از آن می‌بردند ولی هندیجان در این زمینه بسیار کند حرکت کرده است.

*لزوم کشف و معرفی آثار تاریخی هندیجان

وی در ادامه گفت: آثار تاریخی شهرستان که تاکنون کشف نشده بررسی و به مردم معرفی شود که البته بهترین زمان ممکن برای معرفی عید نوروز بود.

مشاور اجرایی استاندار خوزستان با اشاره به بندری بودن هندیجان خاطرنشان کرد: هر بندر تجاری مزایای قانونی دارد که ملوانان می‌توانند استفاده کنند و باید این ظرفیت هر چه بیشتر فعال شود.

عالمی نیسی گفت: بازارچه مرزی، معافیت گمرکی کالاها و تعاونی مرزنشینان شهرستان هندیجان نیز باید فعال شود زیرا تحقق این امور در پیشرفت و توسعه منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: وجود اراضی وسیع کشاورزی، در دسترس بودن دریا برای صید و صیادی و تجارت برای صادرات و واردات در هندیجان از نعمات خدادادی است که باید شکوفا شوند.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه آمار صادرات شهرستان هندیجان در سال گذشته آمار جالبی نیست تاکید کرد: چرا از امکانات خوب استفاده نمی‌شود؟ امروز شاهد بنادری در منطقه هستیم که با وجود برخورداری از امکاناتی کمتر از هندیجان، نهایت استفاده را از قابلیت‌های موجود می‌برند اما در این شهرستان همچنان غفلت موقعیت‌ها و استعدادهای جغرافیایی و خدادادی موج می‌زند.

*استاندار خوزستان دغدغه پیشرفت هندیجان را دارد

مشاور اجرایی استاندار خوزستان تصریح کرد: فرماندار کمک می‌کند، گمرک هم باید کمک کند تا تجار را جذب کنیم که در این زمینه بازارچه مرزی و ورود اجناس ته لنجی امتیازی برای تجار و سرمایه گذاران محسوب می‌شود زیرا این کالاها معاف از پرداخت مالیات هستند.

وی اضافه کرد: همین محصولات کشاورزی را نیز می‌توانیم به کشورهای همسایه صادر کنیم، البته در این زمینه باید به گمرک فشار بیشتری بیاوریم.

عالمی نیسی ادامه داد: دولت آماده کمک کردن به مناطق کمتر توسعه یافته است و در این زمینه فقط نیاز است مسئولان آستین بالا بزنند و همت کنند.

مشاور اجرایی استاندار خوزستان تصریح کرد: استاندار خوزستان دغدغه پیشرفت هندیجان را دارد و تاکید دارد باید از استعدادهای هندیجان بیشتر استفاده شود.

وی بیان کرد: مسئولان نیز باید تلاش کنند و مردم را پای کار بیاورند تا در آینده نزدیک شاهد هندیجانی توسعه یافته‌تر باشیم.

عالمی نیسی افزود: برگزاری جلسات شورای اداری نیز برای ارائه پیشنهاد و راهکار است و با توجه به اینکه در تمام زمینه‌های شهرستان هندیجان استعداد، توسعه و پیشرفت وجود دارد مسئولان باید خودشان پای کار آمده و از زمان و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.