کاشت ۱۱هزارنهال درشرق هندیجان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس اداره منابع طبیعی شهرستان هندیجان گفت:۱۱ هزارنهال دربخش شرق هندیجان که یکی از کانون های ایجاد گرد و غبار در خوزستان است کاشته شد.

امین عبادی اظهار داشت : این تعداد نهال در قالب طرح بیابان زدایی کاشته شد و نهالهای مورد نیاز از سوی منابع طبیعی استان تامین شده است.

وی بیان داشت: این طرح یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته که توسط اداره کل منابع طبیعی استان تامین شده است و امیدواریم دیگر پروژه های بیابان زدایی در این شهرستان تاقبل از ایام نوروز عملیاتی شود.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان هندیجان عنوان کرد: برای کنترل ریزگردهای احتمالی، طرح مقاوم سازی بوته های گیاهی که دربیابانها رشد کرده اند با برنامه ریزی وتحقیقات انجام گرفته در مساحتی به اندازه ۱۳هکتار درشرق شهرستان هندیجان شروع شده است که تا کنون در حدود ۴۰درصد این عملیات پیشرفت داشته است .

عبادی هدف ازاجرای پروژه های بیابان زدایی را پیشگیری از گردوخاک ها دانست وگفت:کنترل ریزگردها، ایجاد فضای سبز درشهرستان وبیابانهای اطراف شهرستان هندیجان ازدیگر اهداف اجرای این پروژه است.

وی افزود: ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان هندیجان مرتع است واراضی جنگلی در این شهرستان وجود ندارد.

وی گفت : اراضی بیابانی این شهرستان ۷۰ هزار هکتار است که قسمتی ازاین اراضی در شرق و قسمتی در شمال غرب واقع شده است و کانون اصلی بیابانی این شهرستان در شرق آن واقع شده است.

در سفر اخیر رییس سازمان محیط زیست کشور مقرر شد که ۳۰ هزار نهال برای مقابله با ریزگردها و در قالب طرح بیابان زدایی به استان خوزستان داده شود که از این تعداد نهال ۱۱ هزارنهال در شهرستان هندیجان به عنوان یکی از کانون های گرد و غبار داده شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.